Bara fixa ridbana..snabbt..

det är nästan 7 år sen vi la vår ridbana. Det har varit dags en tid att justera den. Enkelt tänkte vi men Stefan har inte tid, det får bli West Coast ala Krister som fårfixa den. Saft o gjort, igår kom Krister. 
 
Krister växlar mellan att köra asfalt o göra ridbanor, en kunnig kille på området helt enkelt.
 
 
Först mäta in med laser. 
:-Var tycker du det blir snyggast? Efter stolp eller slipers?
Lantlolla som man är, tänkte jag för mig själv:-är det ens ett alternativ? jag trodde man bara brydde sig om underlagets kvalitet? Det där med snyggt har lixom gått mig förbi känner jag.. praktiskt är mer jag..typ..
 
Nyfiken som man är, sitter man där o stirrar..
 
De flyttades grus enl konstens alla moderna regler. Jag vet inte om här är något modernt rakt enl laser-ich prickedick rätt på denna gård. 
 
Efter knappa timme tittar en bit markduk upp på ena sidan o andra stöter han på större småsten. 
 
:-Nae! Nu får vi tänka om...
 
Vi fick ikke ihop det, inget stämde. Men markduk såg vi o sten.. aee.. 
 
Det var bara att avbryta.. 
 
Stefan kommer hem. Med en skruvmejsel försöker vi klura ut hur djupt markduken ligger på. Fann inget på 5 cm, inget på 10 cm, 25.. nä 30 då? 
 
Landets mirakel, var är markduken?
 
Massor är där iaf
 
Det är bara på det igen helt enkelt