Wwwrroooommmm

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min älskade dotter Emmas 21 åriga födelsedag!
 
Hipp hipp min älskade stjärna!!
 
Men även en sån här prinsessa har varit liten
 
 
 
 
Jo det var en gång i tiden hon red faktiskt. 
 
Väcktes med morgonfika, morotsbröd med räksallad och ägg, kanelte, vindruvor och Rene Voltaire hasselnötschoklad. I present kommer hon få fotvårdsbehandling på Fotvalvet i Ängelholm. Men inte idag utan längre fram när det är lite lugnare.
 
Emma åkte till sin syster i Ängelholm och vi fortsatte stressa som idioter..
 
Tvätten, sen hämta grus till grannen heeela förmiddagen. Det är bra att dela på maskiner och hjälpas åt så Stefan och jag körde skyttetrafik med grus, Tobbe med svåger la ut grusen och padda under tiden vi hämta nytt last. 
 
Jag vidare till Engla terapi för att träffa Ingela som varit min trygghet under tiden jag studerade och vi kommer prata vidare om samarbete i medicins yoga för Team Ljungagård, mer om det senare.
 
Ilfart hem, kasta till hästarna en snutt gräs, sprang ner till Tobbe i farten i väg till Båstad för att hämta hem första lastet gummiflis till rundkorallen. Lite social tid där (skynda skynda tiden springer iväg) hopp i lastbilen som ett ånglok vi flög till Ljungagård igen. Tobbe behövde äta och lågt blodsocker hasade han sig in för mat medans vi tömde gummiflis, lagade snabbmat på grönsaksröra och ägg, hängde tvätt, matade hästar, sprayade flugspray på irriterade hästar, snabbt snabbt springa över tre boxar och två tunnland för mockning, öppna gapet-svälj (mat inte bajs), i lastbilen för att kroka upp gödselconteinern, vidare ner till Bengt för tömning. Väl där nere var det tre omgångar tråd att öppna-stänga-öppna-stänga för att passera. Pust..
 
Jag kastar här in handduken efter 14 timmars stress...  medans Stefan och Tobbe lämnar lastbilen. 
 
Jag vill bara lipa så trött jag är..
 
Ps! Se till att inte få Ultra Shield på händerna och sen ät vindruvor. Vill lipa än mer över mina ömma slemhinnor nu i svalget och huden som ömmar på händerna, jäkla rävgift. Vägrar spruta det på mina men flugorna är ju hemska.
 
 
Gummiflis i säckar. Alla säckar ska öppnas här hemma för att tippa ut gummit.. så finns det någon som är sysslolös och vill hjälpa till nästa vecka är du så hjärtligt välkommen!
 
 
 
Och jag skulle va ball för min dotters skull, bära vit pike-tröja.. A dra mig baklänges.. 12.5 min senare ett svart sträck över bysten🙈.. Men det var nog den längsta tiden jag varit ren detta året.
 
Morgondagen kommer oxå bli en lipa-dag.
Börjar morgonen med att tömköra två hästar, sen baka, sen kund på vibba, under tiden åker Stefan med Robban för att titta på 11 Ha mark för att slå gräs om någon dag (om allt stämmer) Höpriserna är gaaalna iår, en bal koatade förra året 25kr, vi fick nu bet 45 kr/bal. Vi klarar inte köpa in mer helt enkelt, så krasst är det. Det är många med oss som kommer få ett hell i år..
 
Sen kalas med släkt och social tid..
 
Jag tror jag bölar klart nu för morgondagen redan så är det  över, jag menar man kan väl strukturera även det tänker jag? Bryt ihop nu så fortsätter vi sen..
 
Ja! Hoppas du har en lugn och fin semester😂