I rasande fart!

Som alltid händer det massor på Ljungagård. Har verkligen inte hunnit blogga, ber om ursäkt för det. 
 
Vi kör en snabb genomgång här
 
 
Cornelis är här till augusti på träning. Skrittband och vibrationsgolv. Vill du veta hur det går för honom titta in på facebooksida Team Ljungagård!
 
 
 
Kostregistreringar delux. Så många som är intresserade att få sin kost kontrollerad. De verkligen vill va en bra ryttare och partner med sin häst. Jag är nu inne på rond 2 där jag hjälper personer att beskriva andra alternativ i kost. Tar oootroligt med tid och tar ganska mkt energi av mig men jättekul.
 
 
Ingen har väl missat hö och foderbristen vi har i vårt land. Mkt tid går åt att hugga hö med lie på vårt ena stycke och hoppas vi kan ge hästarna torrt gräs långt fram i höst.  
 
 
Testar lite olika mat och bakverk. Här är räkcrepes givetvis egen röra och pannkaka utan gluten,vitt socker, mjölk, soja. Helt fantastisk pannkaka har jag äääntligen fått till, waaoww!!
 
 
 Det är sååå varmt om dagarna att vi tidig morgon eller sen kväll går ner till sjön för vattenträning och blöta hovarna så de inte får torrsprickor. Uffe la sig ner och njöööt! Helst vill jag inte de lägger sig men hallå, denna värme, näää han fick ligga och njuta av svalkan.
 
 
Vackra vackra Exito.. vi vet inte hur det ska gå😰.. jag önskar så jag slapp göra alla dessa val. Jag går sönder på insidan. Han är inne i en dålig period efter han behandlades senast. Vi ger det sommaren ut, han kommer inte behandlas/sprutas mer. Troligen håller han till att skritta rakt fram i skogen, agility, frihetsdressyr,  AR lättare form i högre skola så finns du där ute som vill ha en otroligt vacker kille på foder att umgås med varje dag, där ridning inte står högst på listan utan hans närhet är den viktigaste, kontakta mig. 
 
Gjort massa goda glassar, på test. Krusbär/vinbärsglass, lakritsglass, jordgubbsglass sorb’e variant och chokladklass med chokladsås och nötter. Alla blev faaaantastiskt gooda.
 
 
Uffe drog på sig en stor stickskada. Vilken press, phew precis i rötmånad. Men det gick vägen, klippte rent, spola, streptocilinsalva, microsilver salva och fet antiseptisk salva, lös med laser och vibban. 3 dgr senare var det redan förslutet och ingen stor värme och ingen svullnad alls.
 
Och Uffe lyckades såklar trampa mig som var helt mitt efet fel. Blå nagel som pissblödde dagel efter. Skyll mig själv..
 
 
Nog för vi har stor gård men plats har vi ont om. Eftersom gården ligger i sutteräng går det inte att förvara hö på loftet utan där får vi hålla ganska öppet. Som bågskyttebana och plastade saker typ.. då kom idag conteiner 4 hem, den största 40 fot vi har. Kommer en lika stor om några dagar. Höförvaring för nu men dessa två kommer följa oss i livet är tanken. Vi har en plan för framtiden.
 
Nu ska hon isoleras innan vi letar visare efter hö.
 
 
Semester 4 veckor vilket betyder allt annat än lugn och ro. I veckan kommer två olika sorters grus, planhyvel kommer för att göra underlag på ridbana och rundkorall. Stor lastmaskin ska hämtas för att assistera planhyveln. Grus ska upp på ridbanan, vi ska köra 5-6 vändor m släp till Båstad för att hämta gummiflis till rundkorallen. Och tusen miljoner mer grejor.. jag är redan heelt slut.. just inte att glömma, Arne Koets träning i helgen, Patrik sticksträning och rida.. nä jag lägger mig i fosterställing och ”dör” en smula. Jag vill inte...stolpar ska målas, träd ska ner, lampor ska ner, slingan fyllas på, hemsida göras, och mkt mkt mkt mer.. 
 
nu lägger jag mig och sväljer Renee Voltaire hasselnötschoklad och glömmer denna sommar. Tack gode herre för B12 sprutor så man iaf kan andas.