442

På dagarna kommer jag på flera ämne jag vill skriva om här.. men teflonminnet har hunnit ikapp, glömt och det retar mig ju som baaara den asså😂.. Men jag skyller på semesterstressen och hoppas det kommer tillbaka när dagarna ensam blir sådär olidligt långa som det alltid blir när alla arbetar borta.
 
Har börjat skritta igång Exito och det är sists chansen. Samtidigt som jag bara ”dör” inombords av sorg har jag aldrig varit säkrare om att livet ger och livet tar, det blir vad det blir och jag kommer tacka för den tid jag får med honom. Än så länge känns det ”ok”, alltid svårt att se i början. Allt är styvt och stramt ju oavsett. 
 
Uffe frös till is när han såg quintan, ringar och 8 m volt och det krävdes stor övertalning att ens sätta fötterna på samma grusyta som dessa faaanstyg..
 
Kvick i steget och problem i hö varvet sen bar det av till slingan. Jodå.. största rådjuret kom hoppandes mitt framför näsorna men ingen av oss hann reagera. fattar galopp efter besöket och tväärstopp, kast med flygande Janet som i 180 graders vinkel spottar och fräser ilsket högljutt en söndagsmorgon kl 7.15. Tror grannarna vaknade till liv om inget annat. Uffe diskuterade tillbaka att det var av högsta vikt han tog sitt arbete som beskyddare på allvar och snabbt skulle ta oss därifrån att jag inte begrep det gjorde honom mycket upprörd och gav mig det typiska camargue-evil eye- blicken....
 
Upp igen och iväg det bar.. nästa kurva sa jag :-GÅ! 
 
Skulle jag kanske inte sagt..
 
 
En fet smäll i aschlet av camarguepower under mig i ljudets hastighet!! Hann tänka nu dör jag och haffade vä tygeln med ett Hoow inte sååå fort!
:-Va? Nähe.. ehm ok.. då så.. sölgalopp vassego människa.. suck..
 
Så då var de gjort, Uffe visade sin camarguepower och skam den som nämner ett ord till om hans höjd.. den hästen skulle kunna bräda en storhäst vilken dag som helst.
 
 
Flugskydd på träns över sommaren är ett måste
 
442 balar hö hämtades idag. Moster Christina var till vår hjälp, även kallad den svenska polacken Svetlana😂. Christina ställer alltid upp om det behövs hjälp i det tunga gardet. Tack Svetlana❤️ Du är bäst
 
Nu är det för en gångs skull soffhäng.. eller rättare sagt ingen klarar röra sig 1 m till idag, energin är slut. 
 
Nu laddar vi för Emmas födelsedag i morgon, gödseltömning, kundvibba och kalas tisdag, onsdag kommer st Hippolyt för samtal om återförsäljare och samtidigt aaallt annat.. typ städa höstrån i halva huset och bil inkl släp🤢🙈..
 
Något år i livet hoppas vi semestern bara kommer bli lugn.. men då har man väl tråkigt och gnäller för det. 
 
Nästa vecka sägs bli mastodontvarmt.. jag spår detta är vårt nya sommarväder i framtiden, vad tror du?