..oholic

Är du?
Jag är! Utan tvekan...
 
Jag var en work-oholic, fast det är jag väl på sätt o vis nu med fast inte av egen fri vilja då..
Chocolate-oholic var jag med men inte längre..
 
Adrenalinjunky är jag utan o blinka! Erkänner fast.. ok.. inom rimliga gränser... Inte hoppa från flygplan eller bungyjumpa, ae fy faan asså.. Utan mer, typ hoj, snabba bilar, rida fort.. fartvinden, åååh fartvinden den är himmelriket. Fast nån kamikazepilot som jag var som ung o jobbade i galoppstall, de är jag då rakt inte längre. 
 
Tittta på dressyr får mig att somna, totalt ointressant trots det är hästar. Samma med Islandsklasser, fast det har jag ju tävlat själv? Aa! Tävla själv går fint men skulle inte offrat 2 min att glo på en final. Hoppning är ok om det är i klass m Peder, fälttävlan känns bara fruktansvärt, ändå nervkittlande men skulle aldrig för mitt liv själv våga. Gjorde lite som tonåring o råkade illa ut, sen fick det va slut där.
 
Bågskyttet! Snabba fötter, snabba val, klart på 90 sekunder typ. Jupp! Min gren helt klart😂
 
Slingan är oxå min grej😂 O tydligen Exitos med. Fy jäklar vad han laddade i gårkväll. Det var verkligen:
-Håll i agebräda kärring så laddrar ja oom!! 
 
Eftersom jag gillar planerat, tidsparande, effektiv fick jag ju spunk när regnkläder var to much o spänt åt de väl att de fan inte gick att få av dom. Exito skrattade åt tanten som vinglade runt m hälften av kläderna halvvägs av. Lite sånt trångt som när man försöker få av plasten på en gurka. Hur är det möjligt att sitta så tight alltså..
 
Blev en kortis på banan på kvällen, han var så inbjudande o kraftfull, jag lovade att vi skulle springa några varv efter o det höll jag. Jadu.. det var hopp i luften, kast, stegra innan vi kom ut på slingan, sen blev de åka av, my God..
Exito är oxå en fartoholic.. i dubbel bemärkelse😂
 
Att träna upp muskler som vill springa var inte en 100 del så svårt som bära-musklers träning. Tror vi vi nu att de finns faktiskt..
 
Svetten vräkte ner, spjället var helt öppet, o jag log..
 
 
Stefan lyckades fånga oss när vi travade av..kolla näsborrarna, heelt utvidgade, som han sprungit.
O jag ler med hela huvudet.
 
Morgonen var han trött. Skrittade ner till bommen lugnt. Tog några varv i skritt m garochan. Bra hjälpmedel för en själv att stämma av sig o sina hjälper. Jag börjar få tjing på att forma hästen, leka med kroppskontrollen. Exito har ingen erfarenhet av enhandsfattning eller garocha men sånt är inga problem för honom. Han har ingen åsikt, det gäller bara för mig att skapa gemensamt språk, känna av hans kropp o gör rätt.. som man aldrig gör, han är inte förlåtande, skulle inte erbjuda sig utan antingen händer inget, eller tjurar han ihop o går man på han där ger han faaan i allt efter det o då menar jag verkligen skiter högaktningsfull i dig. Du var respektlös, dig ser jag inte mer.. hmmppff.. (är det säkert han inte är ett sto?)
 
Jag har även Kullamust-oholic och eko majskrisp m ägg o räksallad-oholic problem.. som jag tänker gå o göda nu..
 
I morgon tränar jag på DKA. Wwiiee😍🐴