Blandad kompott i skålen

-Hjärtat! Jag behöver din hjälp igen.
 
Det var bara att avboka dagens göra o åka med i det rullande kontoret. Allt för min man.
 
Men som den kvinna man är, åker en maskin tvätt in när man ändå passerar tvättstugan först.
 
Båt klarar jag inte men bil är inga problem. Lite åksjukevarning när man åker gatlopp upp o ner, skriver text, ritar bokstäver, tittar på paddan, pratar o letar skador på asfaltskanter. Men som sagt, inga problem i bil o jag litar till 100 på min mans körstil.
 
Fick hjälp av Simon att mocka i morse så var ganska lugnt på hästfronten, kunde gå direkt o vila efter jag kom hem.. men som den kvinna man är, måste man ta ur torktumlaren, inse att det inte finns fler Ikeakassar att ösa tvätt i, ta ur maskinen för att blöt hängas runt armarna o asas in på torkstället o stoppa i en ny..Nästa hus kommer tvättmaskin va i köket o nej, inga fler tvättstugor, bespara mig det.
 
Måste visa min vita springare från igår. Stod helt lös när jag spolade hans ben. Exito gick förbi honom efter en stund, gjorde inga tendenser att gå. Han är mitt hjärta all time❤️
 
 
Ingen ork att klara ridning eller kontor idag, fick bli skrittband för Exito m backe o Uffe vibragolvet. Eftersom jag visste Stefan o Simon kommer hem samtidigt o jag ska hinna fixa kvällsmat o hjälpa Emma tvätta penslar efter provsmink sent för det är bröllop i morgon, tänkte jag effektivisera. Jag ääälskar att effektivisera mera o sluta stressa.. (eller hur så bra de går då 😂)
 
Har övat att ha både Exito o Uffe samtidigt igång på vibra o skrittis, men aldrig varit själv hemma. Idag var ju ypperligt tillfälle o dessutom är hela gården numera Fort Knox så ingen häst kan komma ut på vägen längre.
 
Gick fööörjeeefla bra! Exito gick backe så fint, Uffe lite orolig men asså, det var inget att orda om. 
 
Anna ringer o jag ställer mig mot porten fast på andra sidan, ljudet från maskinerna är höga så för att minska ljudet i luren funkar det bäst så.
 
BAAMM!!! Det smäller till i båda maskinernas golv o jag på instinkt flyger skjuten ur en kanon in i mitten o stirrar-VA fan händer?!??
Exito är halvvägs att explodera! Uffe har redan exploderat men inte lyckats få av öglan runt den mesigt lilla gummihållaren, vilket jag inser i efterhand var änglavakt för hade den kommit loss hade Exito sprängt linan på skrittis o hoppat ut på betonggolvet för Uffe hade flytt för livet.
 
Vad var det som hände?!??? Stefan glömt bort att dra ur sladden till kompressorn. Den startade så där med VRÅHHLHÖG volym i ett ettrigt smatter, om du någongång hört en kompressor starta så vet du man kan väcka döda med det ljudet. 
 
Alla var vi klarvakna o jag insåg vilken änglavakt jag haft, men även hur fantastiska hästar jag har. 
 
De lugnade sig efter någon minut. Det är den där 100delen av en sek som kan va av görande.
 
Athena är liten igen. Ber för sitt liv vid min kropp.. -Matte! Åh matte! Sängen! Vi är för närvarande 3 i sänghalmen igen. Grandis i sängen, tjoflöjt säger jag bara...