Janets härliga bak

Staffans namn på min matfria bak-bok han tycker jag ska skriva😂. Roliga Staffan..
 
Gick en runda med Uffe. Senan lagt sig o värme lättat. Men jag har sån oro faktiskt fast jag kämpar emot. Uffes reaktionsförmåga gör att jag inte vågar anv skrittis till honom. Valet blir att gå. Mitt korsband går upp varje gång jag går men det får det ju va värt. Men hans senakada går upp hela tiden. Vi har ingen asfalt här som är ett måste för det ska funka. Har bara hårt packade grusvägar men där finns ju småsten ovanpå. Hur göra? Jag vet verkligen inte! Alternativet får bli att han endast går i hagen ett halvår så får vi se efter det. Hans muskler är ok av vilan. Visst han har tappat löjligt mkt muskler, men det knakar hej vilt i honom så hans leder vill att han rör på sig. Blir låst i ryggen o sånt som inte finns när han rids. Ryggympa o stretch ett måste under tiden.. åh så svårt!!
 
En bra ridning på Exito igår. Faktiskt första gången i hela hans liv vi kunde köra en uppvärmning i alla gångarter utan trix o knix. Dock var det första uppsitt efter vila, han passade på att kicka efter skänkel o jag fick den pissiga äran att ge han en avhyvling delux direkt. Det är väl bara o vänja sig. Han är vass. Som Stefan säger:-Du ville ju ha en häst med krut i... jo.. där fick jag så jag teg.
 
Några timmar på kontoret brände jag av.
 
Hopp in för att titta på alla äpple o bananer kära Marta gav oss igår. Vad göra med dom?
 
Det blev bananbröd med kummin, kardemumma o kanel. Pinjenötter på toppen.
 
Äpplekaka med kummin och kaneltäcke toppat med hackad mandel.
 
En pumpa i kylen va på G att mögla. Men si det går inte. Då tar vi fram fantasin en smula...
 
Chokladbröd fick det bli på äpple o pumpa, mandelmjöl o kakao.. Så kryddar vi till det med Moringa. Det är högvärdigt, helt naturligt från växt protein. Tjoff i kakan o ut kom ett saftigt kaka med smak av choklad, nyttigt som bara den.
 
 
 
 
 
När ugnen ändå är igång, kastade jag in en lammsadel till killarna. Clementin o äpple, med örter från gården av olikaslag fick göra följe in i ugnen.
 
Vila.. jag skulle ju vila..