Helt yr

Jag måste sätta mig ner o bara andas ett tag.
 
Livet är på väg att vända. En sån där livsvändning som sker.. lixom vare sig man vill eller ej. Man bara känner att det är så här det kommer att bli o man har ingen styrka eller kraft att vända. Inte ens rädslan att backa finns. Man bara inser att det är detta som måste ske. Jag blir helt yr av bara tanken. Jag vill vara rädd o skaka. Som Kjell Enhager säger:- Hur gör du när du nervösar dig? Jag kan inte ens det! Ska man skratta eller gråta? Borde jag inte vara rädd? Varför är jag så säker på att det är den här stigen jag ska följa? Jag bara vet. Jag bara.. vet... 
 
Jag tänker inte ifrågasätta min intution. Nu är det klart. Jag kan inte vända åter o inte ett ben i min kropp vill vända åter. Det känns inte ens jobbigt. Wha?? Känn på den känslan! Inte ... ens... jobbigt? Jag tänker fortsätta ha den känslan.. ÄNDA IN I KAKLET!! HÄNDERNA I TAKET! 
 
Idag var Daniel Kleen här för ny genomgång av Exito.
Mkt väl godkänt fick vi! Weeioooohhh!!
Daniel tyckte inte att det eg fanns ngt att sätta nålar för, men.. nu när han ändå var här så "fyller" vi på. Det finns ju områden som måste underhållas, tex höfterna men.. det var inte mkt. Så fick han en nål nere på hö fram kronrand. tre fjuttiga nålar totalt. En liten nick-kiroprakt på vä höft, så liten o mjuk att man nästan inte tror det är sant. Helt fantastiskt. Kan inte med ord beskriva den goa känslan då! 
 
Han tyckte det var en god idé att bara göra ett besök på klinik med honom nu för att stämma av honom mot veterinären eftersom de bara sätt honom så dålig efter olyckan. Det kan vara bra för oss alla för att fortsätta ha 100 koll på honom. Att ha ett starkt team runt sig underlättar när man själv tvekar o är orolig. Eftersom min plan redan var att göra ett besök hos Ylva känns det bra att min tanke var på rätt håll. 
 
Efter behandling släppte jag ut dom i hagen. Då kan man ju bli förbannat på hästfan. Ruuuuuuuusaarrr ut i hagen, bock saltomotal, stegra 180 graders balettsväng med efterföljande lufthansasprång med avslut caprifol! Tjoho dynga över hela Ljungagård, racepacepuckelpist modell svart... wwroooomm.. Jaja... de va den 1500 kr uppeldade.. -Han kan väl för fan kiroprakta sig själv som han håller på, svär jag innan jag går in...
 
Uffe är så irriterad att det inte är han o jag än. Han är som en trotsig 6 åring som gör allt för uppmärksamhet.. Men det är dags. 
 
Jag har fortfarande inte klurat ut hur man gör utan att sko hästarna i vinter. Det är helt blankt i min hjärna. Har aldrig haft ridhästar på vintern.. suck.. maa.. jag får grunna lite till känner jag. Uffe ska ju få skor fram men inte bak.. hmm.. det är verkligen kluvet.. sååå kluvet... Man kan ju bli yr för mindre..