Två steg fram o ett tillbaks

 
Igår gick jag i mössa o vinterjacka på morgonkvisten o vaknar till denna temp idag👍👌..
 
Emma, Athena, Exito o jag tog en morgonpromenad till sjön. Exito vattentränas. De gör han flitigt m frambenen så hela jag var dyngsur o vatten fyllt högerdojjan till bredden. 
 
Efter en stund vi vandrat i vatten började han själv pressa vatten. Aldrig gjort innan men bara ett gott tecken.. om man inte kallas Mr Humble-not då..
 
När jag tyckte vi var klara, innan han blivit trött.. tänkte jag..host.. gick vi upp ur vattnet o hem avslappnat.. tänkte jag..igen.. tänkte..
 
Det är ju så att universum hör inte ordet inte.. nånstans hördes inte, inte.. 
 
Men hela Rössjön hörde en Janet skrika:- Neeej! Lääägg aaaavvvheee!!! Gåå frrraaaam! 
 
Mr Humble-not var sugen på att tömma noz-tuben o fullständigt laddar med några saftiga bock o stegringar mitt inne i granskogen på stigen med alla kasiga rötter som sticker fram. En iberisk hals har förmågan som en penis en kylig vinterdag, fullständigt krypa under skinnet o bli helt osynlig för omvärlden.. ryggen krum som på ringaren i Notredam o benen som en duracellkanin utan markkontakt.
 
Helt ärligt! Jag . Är. För. Gammal. För sånt här😂.. ingenstans lockar sånt här asså.. o efter olyckan är det verkligen obehagligt. Jag är så rädd att hästarna ska råka illa ut igen o jag skulle kunna ha förhindrat det. De hemsöker mig nått så fruktansvärt. Det gör mig rädd.
 
Det var motorhuven på väg 114 eller riskera hovlederna i bräsket. Valet blev de sistnämnda. Ut i bräsket han for o jag sa:-Du ville jobba? Vassego, jobba! Backe upp, ner, runt träd i upp/nerförslut o han var tvungen att dra in rumpan o trampa, bara rör på fötterna då!! Några minuter senare kunde jag släppa ut han på grusvägen igen, cool o tillfreds. Förstår fortfarande inte detta, så skulle man aldrig kunna behandla en isis..😳.. hoppade av efter några 100 m o gick resterande väg hem.
 
Ikväll när jag skulle ta in honom för kvällsmat, stod han som en åsna, fick asa in honom i grimman. Sååå trött. Känns superfin i rygg o ben, tror inte jag behöver oroa mig för hovlederna. Säkert en go träningsvärk.
 
Däremot visade Uffe tecken på känning i vä fram i senor. Red snabba svängar igår på banan, kan va de eller har han trampat olämpligt ute i stora hagen de går mitt på dagen. Massor m sorkabon o hålor.
 
Träningen för Norah i morgon blir därför ändrat från Uffe uppsuttet till Exito handträning.
 
Uffe får ledigt några veckor från ridning så får vi se om det lägger sig.
 
På Style by Schatz har vi snart hunnit ikapp allt som legat efter. Min dator har nu förflyttat sig till Emmas bostad så vi kan arbeta snabbare från två datorer. 
 
 
 
 
Nobbe har vibbat ett tillfälle när han kom, två igår o en lång idag på 40 min därefter galoppträning på sjövägen.
Man kan känna hur spänningar släpper redan nu o vi börjar kunna se var Jasmin ska va uppmärksam på hans kropp, var det kommer småspänningar så hon kan framöver vibba direkt o mota Olle i grind. Bogarna är rörligare, bäcken fått redan något finare vinkel men fortfarande en bit kvar. Med det sagt kan jag säga att sällan jag sett så stor fritidshäst va så fin i kroppen trots småskavanker (du som säger du aldrig haft en skada på din häst får nog öppna ögonen) 
Det är med stor spänning jag förnöjt följer Nobbes framsteg. På lördag ska han tävla hoppning. 
 
Nobbe är 1.70 ovan jord o såå snäll.. nästan så jag kan sova under tiden han vibbar
 
 
Härom dagen fick jag en present av min man. Det var den bästa presenten på länge😂❤️