Jag vet vare är!! De e här!!

PANG!!
Åskan slog ner i närheten, kudden var utblåst ur örat o hästarna stod i givakt! Ingen morgontur på Exito, vi avböjer med ett tack men nej tack!
 
Men som bonus fick vi äntligen svar på varför Ljungagård är så speciell gård. Ja! Det är ju här som guldet är nedgrävt! Regnbågens guld! Jag VISSTE det!
 
 
Preciiis där ute i hagen! 
 
Senaste dagarna har det regnat över halva gården o halva stått i solsken, flera gånger på några dagar. Helskumt..
 
Det blev en tidigare morgon på kontoret helt enkelt, sen låste Emma o åkte.. jag var på utsidan o blev utelåst från jobbet. jahapp, ofrivilligt ledig.. hepp!
 
Det var längesen vi körde lite mattips. Här kommer kvällens alternativmat blandat med standard..
 
 
Sötpotatis o zuchini bröd med kummin, gurkmeja o timjan.
 
 
Ångkokt blomkål, bro.. ch..ck?..oli? (Asså vad hände med språket i vårt land, stavning tack?!), palsternacka o morot, toppat med lite Himalayasalt, basilika, rosmarin.
 
 
Rostade blandade nötter med kokosolja o liiite agave ringlat innan det lyftes från pannan, sesamolja som lätt smaksättare när de var upplagda på fatet
 
Mango o melonbitar helt natural, roccola som topping.
 
 
Grabbarna behövde "redi" mad, så de fick körv.
 
Stolparna runt motionsspåret är satta. Hälften är uppe, innan helgen är det klart.
 
 
Ridbanans topping ligger o myser till sig. Gissa hur många ton? Tips räkna topparna.. Nu väntar vi in pinnfliset som ska sällskapa sig med gruset. När vi orkar dressa banan vet bara Han "där uppe", men troligen är det ingen som orkar förren till våren.
 
Jag kan inte ljuga, men måste säga, efter 5 somrar som vi  ordna evenemang här hemma, helt sjuuukt mkt jobb o krävdes sinnessjuka mängder energi, har det varit så skönt att inte ha haft någorti år. Nog svider det att riva extrahagar, se stolarna damma ihop o uteplatsen växa igen, det gör ont för i allt jobb var det nått av det roligaste jag gjort faktiskt. Blandade känslor, helt klart, men det finns inte ett ben i min kropp som skulle klara av en sommar till. 
 
 
Saknaden att skratta, få mer kunskap, dela glädje o tankenötter, träffa nya o gamla vänner, är enorm o skojas bort m denna bild...
 
En alldeles för känslomässigt tung ridtur på Exito nu ikväll.  Jag klarar sällan att träna mina hästar utifrån nån annans filosofi/tankar/agerande.  När jag försöker blir det fullständigt kattskit. Så blev det ikväll. 
Jag har ett sätt att tänka runt träning o inlärning, inlärningspsykologi. Uffe är välskolad o tränad, han lär jag ingenting, han vet o du måste finna rätt knappar annars händer det inte mkt. Exito är inte skolad i nått. Han kan de tre gångarterna, nått mer "språk" har han inte till människan. Det måste läras in, typ som när du lär dig ett nytt språk. Att överrumpla häst o uttrycka sig med att häst kan när han går i hagen, funkar inte för mig. Om häst inte har signalen klar vad människan önskar, är det mer eller mindre ett övertramp o översittarfason.
 
Jag har så lågt självförtroende i ridningen att jag inte kan tänka själv eller stå emot när jag säger att häst inte har kunskap än eller balans nog än osv. Jag blir bara perplex o låser mig. Exito stängde av idag, något han gjorde hela första året, som tog mig ett år att jobba bort, att få bort nejsägaren o bli en JA-sägare högt o tydligt va ett megajobb o tankenöt. Men.. jag rider för dåligt för att få ridningen att funka.. alltså jag får hästen mentalt till 200% med mig men fysiskt lyckas jag inte. Så komplicerat att jag skarpt överväger att verkligen inte ge mig i kast m fler hästar. På det testade jag att rida m lans vilket jag inte gjort på snart 1 år. Sören! Även det är dagsfärsk kunskap. Sa till Norah att jag har inga stora bekymmer med att rida m vapen, men JO! Efter så långt uppehåll var det som nytt igen. FY så jobbigt!! Får torröva lite här framöver.
 
Uffe är fortfarande rejält svullen i sina framben. Sliter mitt hår o vill bara skriiiiika!! Men vad hjälper de..
 
Jag går till regnbågens land o letar guld bakom bågen i min hage i stället. Känns mer som chansen till att finna guldet är större än chansen att lyckas rida som en vettig..