Goefredag

Tryptofan.. just löööve Tryptofan. Fick sova en hel natt igen. Tänk snart kanske jag äntligen kan få styr på att få sova. Nytt hopp på den fronten har tänts.
 
Det var med iver jag drog kudden ur örat o ut i stallet. Tvärvägrade morgongympa, jag veeet det är dumt men så trött på alla måsten!  Vill bara skriiika! Ett måste måste bort, morgongympan fick gå fetbort!
 
Mina älskade hästar stod i vars en box (de är lösa/lösdrift o går ut/in som de själva vill)  o väntade på morgonfodring o pyssel. 
Rutinen är:
Temugg i hand innehållande kanel, citron, ibland kardemumma, cashewmjölk, honung. Ibland är det chokladmynta.
 
Blanda mat med tillskott som är olika för deras olika behov
 
Mocka boxarna, strö
 
Sen har det blivit Exito först, sista tiden. Borst, genomgång senor o muskler, temp, ryggympa, maggympa, frambensgympa, boots o utrustning på, skogsrunda/banan, avklädning, vibragolv 30 min utan intervall, spola ben, arnika på ben. Box o vila en stund.
 
Vissa dagar kör jag vibragolv innan ridning, backontack frambensskydd och ibland är det skrittis m backe, vibra, gympa.
 
Senaste på vibran om det inte är aktivitetsdag är att göra vissa övn uppe på golvet samtidigt som det vibrerar. Verkar va extremt effektivt.
 
Uffe testar vibban nu med ok resultat På 5 vibb, 3 vila o 5 vibb till, utan att svullnaden går upp. Ett alternativ i stället/komplement till att ut o gå som man ska göra vid den typ av skada han lyckades frambringa själv.. suck..
 
Laser, laser, laser.
Ryggympa o stretch ett måste varje dag. Idag la vi till backontrack efter vibra o laser. Nackdelen m att behandla Uffe är att han känner sig superfräsch o bara kör järnet i hagen o sen haltar han igen. Om man ändå kunde skällt på hästiska på honom.. morr..
 
 
Typiskt Exito o köra "luften är fri o jag lixom är större än dig-"fasonerna varpå Uffe börjar bli mäkta trött på buffeln.
 
Exito o jag gick på motionsslingan o de va fränt sa han. När vi gått klart var jag på väg ut från spåret.. just det-jag.. han stod kvar demonstrativt.. skulle springa mer.. Haha!!! Vaddå veta vad man vill.
 
Han gick med på ett pass på banan. Sitsträning för mig betyder lugnt för Exito. Händerna.. mina förbenade händer o armar o axlar. I min värld existerar inte dessa delar i ridning, min hjärna vill inte ha dom med.. 
 
Från zombilugn o flyttad med hjärnan skraft på microsekund uppe i det blå. Jag har lärt mig.. sula in tygel o håll om, upp på tå o dansa! Uuut med rädslan i fötterna o frys inte fast. Men det var nästan det gick åt gruskänning. 
 
Simon kom med skottkärran full av nedklippta bladverk. Kunde inte förstå vad som gjorde honom rädd med det. Simon märkte att Uffe reagerade i stallet (som har vindduk  i boxarna o Uffe hörde bara ljudet utan att riktigt förstå vaddet var förren han flydde i sin Uffe-panik-rädsla ut o kunde se Simo). 
 
Det är otroligt häftiga energier med hetlevrade hästar, samtidigt inser man hur snabbt det kan gå åt hellskotta o de på inget sätt i rädsla som överförs på cellnivå hästar emellan, går att styra för oss människor.
 
 
Exito somnade på vibran idag efter passet. Någonstans hördes ett annorlunda ljud från golvet, Exito skulle direkt felsöka. -skruvmejsel, tack!
 
 
Några timmar i gräshage, det är ju ändå fredag. Efter alla stormar har vi sen nått år tillbaka fått denna vy över Hallandssåsen. Den blir extra vacker över Exitos rumpa, att beskåda.
 
 
Paket från vitaminvaruhuset.se hämtades. Ljudbok på Adlibris " 438 dagar" o ett vegansk choklad på soffan med katten en stund tog jag mig rätten till.  JAAA! Jag puttade fler måsten åt sidan. Tvätten, betala räkningar, baka rawfoodkaka, datajobb får vänta.. FAN jag börjar få skills på att ta hand om mig innan jag gått över kant. Börjar jag bli vuxen? Min terapeut kommer bli stolt över mig😁
 
Ha en go fredag❤️
#1 - - Lillemmish - mode - inspo - mamma:

ha en underbar fredag =)

kram

Svar: Du med:)
Unique

#2 - - Ebba Carlström:

Måste bara fråga vibran? är för något? Nyfiken :)

Svar: Vibrationsgolv, finns Horsetrainers som jag arbetade med några år. Jag har själv Vitafloor här hemma med ett egenbyggt golv där jag kan komma åt hästen från alla håll o göra olika balansövn när golvet vibrerar. Har intervallval o olika frekvenser. Pharmalight har en variant men den gillade inte jag, sen finns ett till som jag inte heller ville välja minns ej namnet nu. Otroligt bra komplement, superglad jaghar det hemma o tacksam jag har världens bästa man som ordnat❤️
Unique

#3 - - Anita:

Ha en fin helg :D

Svar: Desamma😁
Unique