DKA 2

ADRENALIN!!!!
 
Ooo maaaj gaaaadd!! Vilken sjudundrande kväll på träningen.
 
Fick ett privatpass på Chirri för Patrik. 
Lite lugnt uppmjukande och sen gick vi över till att lägga volter så böja och rakrikta, placering viktig och alla som rider veet hur svårt det är att göra en rund volt.. Gah! Men några år med WE, Lindah och envishet så gick det ok (O näää dom blev inte jämna) Pedro Torres sa i träningsvideo, räkna! Så jag räknade steg..Det gick lättare..
 
Sen gick vi över till..äsch.. Glömt namnet.. Men några steg sidvärts, rakriktning och sidvärts tillbaks igen. Tja, inget att hurra för, trampa ner i stigbygel är ju ett aber... irritationen steg hos fru P och Chirri tyckte jag var aptrist som inte fick till det😂.. och FRAM med händernaaaaa!!!
 
Sen gick vi över till att cirkulera runt Patrik, ingång från valfritt håll ett varv och ut igen.
Axel, vikt, framåtdriv på inner, handen fram och åt sidan, överkropp över innerbak och ingen annan stans, punkt! 
Vilken känsla när de få sek det blev rätt, WAOW!
Min vänstersida är dilemma, Chirri sne, suckar, men öva öva pröva. Det kommer bli bättre...
 
Enhandsfattning övade vi på, tja, mer övning helt enkelt..
 
Jag är för feg i hand och får inte till mellan hand och skänkel. Jag vet detta så inget nytt men bästa Chirri hjälper mig att våga. Han är väl skolad, tåler att ridas, artig men tar ingen skit, en kille med PRE blod, say no more..
 
Sen så! Sen sa Patrik:- Nu ska vi leka!
 
Då var det två som sken upp! Chirri hästen och fru P!
Djävulshornen växten i pannan, huggtänderna kröp ut, Chirribus visste precis vad husse sa, precis de orden! Studs studs toppladdad häst med fru P som nu bara bestod av ett stort leende!
 
Svärden! SVÄRDEN! Mohahaha!!!!!!
Han plockade fram svärden,,,iiiiiiii! 😜
 
Redan första cirkeln runt Patrik med svärd i hand, gick mycket bättre. Fokus släpptes från min kropp och bara våga lita på att den är med.
 
Vi övade på galoppfattning och i det lilla pytteridhuset gick det runt runt men vågade leka med rakriktning i galopp några steg. Två galoppsprång sväng två språng sväng..
Mäktig känsla! Fullständigt.. En galopp som gick på höjden rejält. Vilken känsla... 
 
Så adrenalinstin när jag klev av, sken som en sol i -10 grader.. 😅..
 
Mina inköpta yllemilitärbrallor kom till sin rätt, inga frusna lår här inte😀👍
 
I bilen hem släppte adrenalinproppen, discot som pågick på min insida, festen tog slut, kvar blir världens skönaste endorfinkick att sväva på..