Martha och mera...

Vissa dagar börjar bli bättre än andra.. Jo så är det faktiskt, skönt att kunna känna av det, man blir ju lite mörkrädd när det är lite för tungt för länge...
 
Idaaaaag är en sån goooo dag!!
 
Först och främst, höll ju på att glömma!!! Wiiee väntade jag ett email om vår Portugalresa så gick inte att sova, hahaha!!! Japp det kom..
 
Solen mötte en i dörren när man gick ut för morgonfodring, underbart! 
 
Glada hästar som kom på inkallning, oyes!
 
Uffes tur att bli riden idag. Testade blommetränset på honom som aldrig passat nån häst innan och se, som en smäck på Uffe!
 
Testade även kimblewick, endast för att se om det kunde va som Lindah och jag diskuterade, att ett rakt bett ligger bättre i mun på han, och faktum är, det gjorde det nog. Men anv det som vanliga ringar utan häv. Om jag säger som så, det var lättare att galoppera honom.
 
Slalom och treklövern på WE banan, övade att finna kontakt till honom att svänga. Det är en fantastisk upplevelse att känna en häst som verkligen kan sitta på häcken, hur du kan sitta på yttern och han blir bara lätt lätt fram, vill man öka farten luta bäcken en gnutta framåt (tänk bara andas ut) för att enkelt med bäcknet komma tillbaks igen.. Det är verkligen jag som måste lära mig rida med mer känsla, även om jag har det mer och mer räcker det inte. Stort leende på läpparna, kära lilla häst, du är awsome❤️
 
Mickan ringde precis när Uffe och jag dejtat klart, så vi drog till ridshopen i Östra Karup som jag inte hade en aning om fanns.
 
Ja, va säger man... Dregglade över det ena efter det andra..
 
Typ ett par sånna här
 
Oh my oh my... Dessa hade oxå funkat
 
Jag är en tweedlover.. När jag tävlade Islandshäst tävlade jag ibland i en tweedkavaj, ibland en pepitarutig kavaj fast oftast en blå Så-där-vanligt-blå.. En sån här hade varit mys att ha
 
Efrersom jag tillhör det sparsamma icke slösaktiga folket inser jag ju rent logiskt att inga av dessa ovan lämpar sig för fritidsryttaren, att jag ska ha en startklar häst inom kort är lika sant som att bevara snö i Sahara.. Så.. Jag får iaf drömma om hur snyggt det skulle kunna va..på mig...
 
Fann lite bra att ha grejor som köptes in...
 
Då kom vi på att Båstad ridshop har ju utförsäljning 50% på allt! Så vi drog dit såklart..
Uuu utsorterat redan, jaja.. Vi skulle ju ändå inte handla mer..
 
Och just då.... Var det som änglaljus kom glänsande rätt framför mig.. Dom bara va där.. Framför näsan.. Ljuv musik.. Mjuka moln.. Och där försvann allt sunt förnuft, säkert smittats av Båstads sjukan ala tennisveckan..
 
MARTHA ridewear! Jag flög en smula... Men nä.. För dyra.. Men då kom Mickans glada tillrop: köp köp köp!!
 
Marthas har jag sucktat efter i flera år...AAAA!!!
 
Det vaaaar ju ääändå halva priset. Provade några modeller men lite besviken, dom är verkligen sydda för stuprörsfolk och inte päron eller äpplerumpore-folket... Gah!!
 
Enträgen Mickan slår ingen på fingsingarna så hon letade raskt upp ett par som satt som en kulglass i sommarsolen... 
 
Ett fjäskgulligulli-samtal till mannen, så vart jag ÄNTLIGEN ett par Marthabrallor rikare och några korvören fattigare.. Halva priset kändes inte fel..
 
 
Så nu du Mia! Nu kan vi slåss om vem som har snyggast Marthisar nästa vecka 😂👍!! 
 
Och inte nog med det.. Jag har tittat efter träns till Exito. Vill ha så man kan sätta kapson i tränset, kostade 1300 spänn och uppåt, ae för allt smör i småland, då får de va..
Har börjat förbereda för att tömma sadelkammaren och tittar igenom alla extra träns, remmar och snören.. Va?! Vad i allsingdar hänger där?!! Och var kom det ifrån? Ettså t träns jag letat som jag kan just kombinera med kapson i tränset om man vil..Asså.. Hahaha!! Oanvänt dessutom.. Ja ibland är det bra att gå genom vad man har...
 
Nu blir det att ligga still tills vi ska skutta, Exito och jag med våra vänner...
 
Oh vilken bra dag!!!
 
 
#1 - - Anonym:

Snygg kavaj! :)