Jag är ingen....

Nä! Det är jag inte! Jag är ingen...
 
När man går till doktorn som frågar:- Jaha? vad ska vi göra här nu då? Ja hur fnnn ska jag kunna veta det.. Jag är ingen doktor!
 
Jag kommer med mitt problem till dig, beskriver det utifrån så som jag upplever, du tolkar in.. Här kan det nu gå fel.. Antingen fortsätter du ställa motfrågor tills vi känner att vi förstår varandra.. eller gör du en första tolkning och det är den som blir den "sanna" versionen av min story...
 
Och så undrar ni vart det går fel????
 
Man går till bilreperatören. Man beskriver problemet, en tolkning blir sanning, en lagning görs som inte alls fixar problemet då tolkningens sanning inte var en sanning. :- Jaha! Vad gör vi åt detta nu? Ja jag är fnnnnn ingen bilmekaniker!!
 
Man ringer för att beställa salt till ridbanan:- Jaha, vilket salt vill du ha? JA vilket jllaaa salt brukar användas tänker du? jag är väl inte salta-ridbanan-mästare heller!!
 
Man åker till klinik med häst som visar sig halt. Man frågar veterinär om skoningen är bra.:- Ja den skoningen funkar. Man frågar Klinikhovslagaren om skoningen funkar:- Asså den skon skulle jag inte haft på en häst med de problemen, då ska man ha den hääär skon! Jag frågar min vanliga hovslagare:- Ja ska du sko med den skon kommer du få andra problem, testa o sko av igen. Jag frågar en barfotakunnig:- En häst ska ALLTID gå barfota! Enda rätta. 
Ska åka o sko:- Jaha vilka skor ska du ha? AAARRRHHJJJJDKFRORIUAK JAG ÄR INGEN HOVSLAGARE!! HADE JAG VARIT DET HADE JAG SKOTT SJÄLV!!
 
Hur mycket ska man kunna? Hur mkt krävs av en? Det är alltid djurägarens, bilägarens, kroppens ägare som har ansvar-INGEN annan har ansvar. Blir det fel är det mitt fel, bara mitt fel. Och jag som beslutat mig för att jag inte ska ha alla dessa krav o ansvar, jag kan inte styra att det läggs på mig och jag verkar inte kunna fördela över ansvaret på någon annan heller, inte ens att komma med adekvat information som gör att jag kan fatta ett vettigt beslut. Ingen som kan säga:- Om du gör så här, ska du titta efter de här signalerna, om du väljer den här vägen, kan du få det här eller det här resultatet och då är det oftast lämpligast att välja den här vägen som utväg/alternativ. 
 
Men om ingen annan tar ansvar eller kan dela kunskap på vettigt sätt och är pålitliga, hur ska jag då kunna fatta ett beslut?? Seriöst??!! Hur ska jag kunna göra det?
 
 
Nu är jag putt.....