Nöjdelinöjdnöjd

Hur är ditt nöjdhetskonto? Har du glömt du äger ett?
Jag trodde inte man behövde ett.. men börjar inse att som vuxen väller det lixom inte in positiva saker på de där osynliga kontot som det kan göra när man var yngre. Speciellt inte när man som vuxen ligger i en brottningsmatch mot sig själv o hela jävla livet känns det som o krafterna har för längesen sinat. 
Det är dax att själv plocka halmstrån till nöjdelinöjdnöjdhetskontot.
 
Jag är nöjd med att:
 
jag i tre månader hjälpte en vän att lyckas med ett delmål till hennes häst
 
jag inte eldade upp huset igår när Emmas våffeljärn tog fyr i kokosoljan 
 
Jag går upp på morgonen
 
jag .... kan säga det är jäkligt tomt på nöjdhetskontot.. 
 
 
Vem av hästarna har störst nöjdhetskonto? Helt klart Uffe. Han är alltid nöjd,  om inte får du veta det i samma sekund. Tyr är nöjd mer än sällan. Exito är sällan nöjd. Intressant... 
 
Vad betyder att vara nöjd?
När är du nöjd?
När är din häst nöjd?
 
 För vem är det av betydelse? 
 
Det heter ju att andra ser när du är nöjd, men min erfarenhet de få gånger jag varit nöjd, var en fet smäll på självförtroendet, anklagelse el besvikelse. Så nästa fråga blir, vem delar du ditt nöjdhetskonto med?