S som i Ssååå gott

Eldningsdag!
Väntat hela året på att bränna ner bräsket på högen. Det brukar brinna i en vecka ungefär. Stefan har nu tre dagar på sig att va eldvakt.
 
Att det finns eld nära undgick inte humle o dumle dvs Exito o Uffe. Iberiska nerverna truddeluttade Vaahaarrning!! hade de kunnat skrika, hade de hörts till Malmö.
 
Men de är lika goa för när de kom ur stallet o såg elden var de ok.
 
Eftersom jag drabbats av discobråk.. jaha! Du undrar vad de är? Ett mkt häftigare namn för diskbråck som låter så förbaskat beiget. Jag menar, smärtan ligger ungefär i samma grad som föda barn, ska man nu drass med skiten kan de väl få ett roligare namn tycker jag!
 
Jag försökte göra slut med disco i går men hen gillar tydligen mig. Så disco hängde i livremmen med ut i rundcorallen med Uffe. Det känns helt omöjligt att rida med ett helt jävla disco asandes (läs smärta from hell) i byxan så det fick bli lite frihetsdressyr. Inte min grej men ack vad det är Uffes grej! Så jag har bokat oss till träning i juni för Frida Schaffer som i sin tur tränar o är tränare på Horse Vision i Hällekis.
 
Kära lilla häst vad älskar dig. Tänk om alla hästar varit lika rara, lätta o snälla som du❤️ Att ingen köper denna lyxhäst, får faktiskt de skylla sig själva.
 
Exito gick en runda på skrittis. Han fick två kortare pass i går. Ett uppsuttet med disco o allt. Kändes inte alls lika vinglig som innan behandlingen. Men så klart mkt kvar men vi tar det lugnt. Ett kort kvällspass med skolhalt o start till trav övergång o japp, kastet han gjort efter olyckan vid övergång verkar snart va borta så vi fortsätter träna mark som vi gjort hittills.
 
Tyr har blivit vårt hagsmycke. Vår älskade Tyr. Idag för 6 år sen talade facebook om att det var första gången jag hoppade upp o satt på honom själv. Att resan skulle va över så snabbt.. för en idiot.. vi kan inte ens tänka tanken det värker så i själen av hatet.
 
Tyr kommer få det lyx sista tiden. Bara det bästa tills........❤️ Vår stjärna.. hur ska vi klara oss utan dig..😔
 
Eftersom ligga ner inte går, sitta går inte heller, är det att röra sig som funkar. Då kör jag en lugn aktivitetsdag inne en stund.
 
Varför köpa Nutella när man kan göra egen snabbare än du kör ner till byn, står i kö o köra hem igen?
Preeecis o för att kunna äta det oxå så gör jag den själv. 1000 ggr godare, snart uppäten.. ooouuppss..
 
Ett par chokladmuffins fick de oxå bli. Som vanligt glömmer jag dadlarna på toppen!!
 
Jag har sååååå mkt lingon i frysen, så mkt att jag knappt vet vad jag ska göra av allt!
Vi kör lingonvatten, rårörda lingon till allt från pannkakor till soppa. 
Då kom jag på! Jag har glömt att testa göra fruktremmar. Kan offra några lingon om det inte funkar.
Så nu är det fruktremmar på gång med lakritssmak. Himmel så gott det smakade på skeden. Det måste bli en lyckad kombo.
 
Som du märker äter jag otroligt god mat, jag har lärt mig alternativa vägar att äta mig mätt varje dag. 
 
Nu ska jag ut o så lite i mina pallkragar som gapar tomma! 
 
Himmel!! Glömt o ta ut mina hallon o blåbärsbuskar!