If your dreams...

Mega super trött i kroppen. Smärtan kryper på,  fan för vinter, fan! Ångesten kommer, ska jag behöva ha ont och ligga still fler vintrar av smärta?! Gah😕.. 
 
När man är trött kommer all irritation och man svär, som denna: Korsbandsskadan har gått upp igen.. Eller märks av igen. Funkar bra så länge benets muskler är supertighta men nu när jag längt ut det, är där inget som stabiliserar benet tillräckligt utan känner hur knäet wobblar bakåt.. Iiiiiiii!!  Aaaaj!!
Bara för en granne klagade på våra ridbanelampor, jag skulle va han till mötes, hade eeen pyttelampa tänd för att inte han skulle behöva få gratis ljus till sin vedinhämtning.. Suck.. Två hästar i hand varpå en (Boris) blir rädd och gör ett galopphopp framåt, mitt knä går bakåt och där rök korsbandet😒.. 10 månader sen.. Men sånna här trötta dagar med smärta blir man uppenbart extra pipig när man behöver ha onödigt ont av en onödigt korkad skadebild😒..
 
En till ska skicka sin vän till hästhimmel😢. Vi är så många detta året som släppt våra bästa vänner, det gör ont, känslorna svemmar över och tårarna brinner. Inte min denna gång men gör likförbenat ont att känna min väns smärta. 
Tänker på dig Åsa ❤️
 
Det börjar också gå upp för mig, att åka till Portugal i 6 månader är inte längre en dröm bara, planeringen har satts i verket, det är fullt möjligt att genomföra. Börjar få kalla kårar och rädd. Ojojoj! Kan det verkligen vara möjligt? Är det inte bara en fantasi? Varför skulle de va bättre där? vad är det här hemma vi försöker fly ifrån? Av vilken anledning vill vi detta? Hur kan vi avveckla allt hemma? Jag kommer säääkert va lika sjuk där som här....Ja tankarna flyger fort och det finns inga svar än, men det jag vet är att det är fullt möjligt, inom rimlig framtid (1 år är tanken om allt går vägen) och jag börjar bli rädd, känner mig liten.. Nästa tankar är, fegis! Du vågar aldrig....
 
Läste att om dina drömmar inte skrämmer dig, är de inte stora nog.. jag är livrädd.. 😱 Är detta stort nog?
 
Simon, bästa Simon har krattat massa löv till mig idag och mockat hagarna. Simon har hjälpt oss på gården under några år och det är underbart att ha en sån go kille till hjälp när det behövs.
 
 
 
Tyr fått sista klippningen färdig för året, Uffes sår biolightat och Exito riden. 
 
I morgon ska jag dra på mig min Dirt Rider 😂 för att åka på det mest spektakulära 50 års gille som någonsin funnits! Ni kommer troligen få se det ( ja, inte mig och min Dirt Rider, utan gillet) på TV om något år vill jag tro😜!
 
Men nu baka rawfood kaka till gillet! 
 
ps: kom på.. Ingen sol idag, säkert därför jag är pipig😕..