Hoppettihopp

Så var det dags för skutteriet igen som nu är flyttat till torsdagar.
 
Ösregnade och åskade flera timmar innan... Meeeen som det brukar va blev det denna gången med. 15 min innan start klarnade det upp och vi fick det bästa vädret utan knott dessutom!!
 
Sex hästar löshoppades.
 
Först ut var Uffe.. Kära lilla häst❤️ Man blir ju så glad av att se honom in action. 
 
 
 
Han flyyyger över hinderna med de små öronen fullt spetsade. Och så stolt efteråt. Skrattar så gott för jag har sällan varit med om en häst till att visa så tydligt när han blir stolt över sitt dagsverk 😀
 
Sen var det Tyr. Tycker han ser hängig ut, inte samma gnista i killen längre. Hmmm kanske dags för ett blodprov.. Han tog sig över och duktig som alltid.
 
Sen var det Tindra, en arab/haflinger tjej som är söt som socker..och en röd dam..det vet vi alla vad det betyder.. Humör.. Men fint hon tog sig över..
 
Därefter kom ett otroligt vackert 3 års halvblod som jag bestämt tror hade en beundransvärd avelslinje. Stefan assisterade som handler. Första gången för denne vackre häst, nervöst, så det gick bara ut på att låta han finna sig på ridbanan och gå över bommarna.
 
 
Exito var nästa man till rakning. Jag är så lycklig! Denne häst alltså... han har gjort en 180 graders vändning. Alla som följt honom här kan se det och jag känner det. (Tydligen hjälper det att hota om försäljning)... 
 
Jag värmde upp nära Tindra som gärna visade att hon var ett sto..och jag fick honom att fortsätta va närvarande med mig, fokus på mig.
 
På banan började hans nerver kittla men fick snabbt han att tänka på annat. Tindra och halvblodet lastades samtidigt varpå Tindra tyckte annorlunda och ställde till en scen.. Men fick Exito att va närvarande med mig. Han hoppar som en Gud totalt obehindrat, men jag hade kunnat skita i det för det enda viktiga var att han var mentalt med mig... 10 poäng!!
 
Sist men absolut inte minst i barnaskaran hoppade Boris. Mannen som inte visste för ett år sen att han har 4 fötter, hoppar nu! Om än lågt men han hoppar-lyfter på benen, tittar ner, är uppmärksam.. 10 poäng!
 
Vi har så roligt. Vi plockar fram,  vi hjälps åt alla med våra hästar, vi plockar undan. Vi hejar på varandra, peppar och berömmer.
 
Anna har en ängels tålamod med både oss och hästarna.
 
Mia är vår duktiga fotograf när vi andra är fullt upptagna.
 
Tack för en härlig kväll. När stallet var klart och dags att gå in, öppnades himmeln igen för mer regn..
 
Torsdagen den 4/6 kl 18.00 löshoppning och 19.00 uppsutten träning. Välkommen att va med!