Vänner

Vad betyder ordet vän för dig?
Hur kan du vara en bra vän?
Vad förväntar du dig av en vän?
 
När jag var 24 år insjuknade jag i det som skulle komma bli mitt ok resten av livet. Så ung, nybliven mamma, på väg mot toppen i min karriär i rasande fart. Min 8 åriga flickdröm var på väg att besannas. Vad jag var ovetandes om vad livet skulle skicka mig på för resa-så långt från min dåvarande verkligen.
 
Nu 20 år senare funderar jag många gånger över det där med vänner. För då, försvann alla. Det blev tomt. Tyst. Rädslan var enorm, livet låg framför mig koom igeen va faaan! Upp på benen nu Janet!
 
Men det gick inte.. det var inte längre jag som bestämde över min kropp.
 
Idag är jag rik. Jag har fantastiska vänner nära mig och jag älskar er allihop så det värker i mig. 
 
När min själsfrende lägger sig på soffan på midsommar och inte reser sig igen, då rycker man in. Utmattning slog till. Jag om någon vet precis vad det innebär. Jag vet också vad jag själv saknde där och då. Sagt och gjort, just nu finns det en vacker häst extra på Ljungagård för avlastning till min vän med familj. Det är inte bara den som blir liggandes som är drabbad, hela familjen drabbas.
 
Har ni i er familj en plan hur nu ska hantera en ev utmattning/sjukdom? Troligen inte och då kan det vara all ide faktiskt att prata genom det innan det händer. 
 
Vänner kan man väl säga att Uffe fick problem med, riktigt stora sånna. 
Uffe har lekt hingst i två dagar, så vilt att han höll på att jaga Exito ur hagen. Det var bara att dela på gossarna och sätta hingsteglötten så långt från besökaren som möjligt. Suck, asså ibland förstår man inte häst..alls..
 
Vänner delar även mat med varandra.. fast inte om du frågar Uffe😂.
Vårt körsbärsträd på innergården stod med riktigt solmogna bär just idag, grannen fick plocka halva trädet, dela lika såklart.
 
Planering av ridbana och material fortsätter, även rundkorallen kommer få sig ett lyft med gummiflis faktiskt vilket ska bli otroligt häftigt. 
 
Semester nära för familjen. Nu är det sista två veckorna så nedräkning pågår.
 
 
Surmulen Uffe vaktar domänen.