Pissenisse o tröttorvar

Varit några tuffa dagar med smärtor och lite sömn. Började gå genom vad som är annorlunda mot några månadersen när det funkade ok. 
 
En sak jag kom på var att hela vintern har jag druckit direkt på morgonen antingen kanel, citron o ingefärste som Stefan gjort eller Mings theblandning från Kina:röd dadel och azukiböna som sägs hjälpa till att rena blodet. Det kan ju verkligen behövas vid läckande tarm om man så säger. 
 
I två dagar har vi kört the 1. O redan i morse var magsmärtorna myycket mindre o väldigt lätt att hantera. Puuhhhst. Det dagen jag fåt rätt hjälp för min mage/tarm kommer mitt liv bli väldigt lätt att leva. 
 
Så Uffe o jag drog en repa på slingan. Tänkte jag skulle filma hur cool min slinga är.. menhe det där theet botade bara magont o inte data/telefoninkompetens. Så filmen blev upponer..
 
 
Suck.. men kul o skönt va de. Släppa tygeln o bara låta han springa så fort han vill. Uffe ställer alltid upp men här känner man han saknar friheten o sin kraft att få ta i. Påminner så om Islandshästar som inte får tölta eller man tidigt ramar in o ”håller” på plats. Gnistan blir inte på riktigt. 
 
Såklart vibba efteråt. Spannen fram för han kissar aaalltid..
 
Så duktig o prickar rätt. Jag är så nöjd över vad jag lärt honom...
 
ända tills det razzlar till, dunder o brak o han satte foten i pottan men kunde komma loss.. o välter ut på golvet.. gaahhrrr!!!
 
 
Jaja va vore en morgon på slottet lixom.. lite smolk får vi räkna med. En grep mer spån bara.. hinner ställa tillbaka grepen o planera vidare-då kissar han iiigeeen! Skvätter ner hela golvet o väggarna!  Meeehh Uuuffeee!!🙈
 
 
De va bara ut med matta o skura...
 
Tänkte ta Exito ikväll men kände han påkallade min uppmärksamhet. 
 
Exito: jag vill göra nått.. men inte slingan jag är såå trött på slingan, o änte ridbana, bläää för handövningar näfyyy..
 
Jag: mmm ok, ska vi rida skogen då? Till sjön? Men vifår inte gå till sjön utan nån vet var vi är.. o ingen e hemma!
 
Exito: Jaa! Men jooo jag lovar jag är snell hest!
 
Jag: a va faan man lever bara en gång ok.. vi drar!
 
 
Full fart i vattnet o sen va de inga problem på hemvägen med tramp eller galopp trav galopp 4-2-4 minsann.
 
vi löv vatten helt enkelt