Badisar

 
Exito känns tyvärr inte riktigt med på banan än.. det värker i min själ så jag bara vill skriiiikaa!!!
 
Det går inte att förklara vad det är som känns. Det är som om spirit går ur, finns ingen ork, finns inget intresse, lixom är som tomma skal. Han som alltid bråkar o stojjar, står still o släcker ögonen. Han som alltid ser lite spöken ser ingenting, han som visar allt han kan o lite till går med på en sporre för att gå fram. 
 
Vad som hänt efter sista behandling vet jag inte. Hans kropp är mer läkt än för två år sen, hans rörelsemönster är bättre, hans muskler börjar bli stadiga, men spirit är tappad. 
 
Man ska minnas en sak. Både Tyr o Exito var svårt skadade i 7 mån med minimala signaler. Tyr började gå saktare men inte med alla-plikttrogen, Exito såg konstig ut muskulärt men ingen var halt eller varm..
 
När en hästs spirit slocknar, då ska man verkligen vara lyhörd. oavsett vad QHorse säger, oavsett halt eller ej, oavsett ridkapacitet eller ej... spirit.. det behövs spirit...
 
Vi red ner till sjön, det gillar han så då gör vi det. 
 
Tappa bootsen, men fick trixa med den hem, bröstan fick tjänstgöra. Note till mig själv- börja rid med grimskaft med som vi alltid hade förr, tyglar är för korta när man samtidigt behöver hålla i häst o grejja med nått längre bak än sadelgjorden..
 
 
Vi hann hem innan regnet kom
 
låg över åsen så mörkt o grannt. Så vackert med utsikt. De får gärna fortsätta ta ner skogen för min del..
 
 
Han är så otroligt vacker. Mer av lusitanon syns ju äldre han blir (9 år).. gnistan är lite borta.. det värker o skaver i min själ😕❤️.. älskade vackra.. säg vad vill du jag ska göra för dig?