Måndag

Måndag👀..

drar kudden ur örat, på med stallkläder, kommer på att det är måndag =tvättdag.

Går in för att hämta tvätt, ser katten i fönstret, släpper in, tittar på persiljan som växt o konstatera att persiljan har växt. Luktar död mus i väggen jaha då var det dags igen, tar på skorna o går till tvättstugan med ännu ett konstaterande att mattan inte dammsugades i helgen. Jaja,... undrar varför jag står där o står.. tvätten!! Men var e den?? Suck..

 

Glad måndag på dig🌺

 

Alexander Pärlerod podd Framgångspodden älskar jag att lyssna på. Där var en man som intevjuades som sa:- Är det något du tycker är trist tex ditt jobb, sluta inte jobbet direkt utan tänk istället att du ska bli bäst på att göra detta jobb. 

Japp! Mitt mantra för dagen blir att göra denna dag till den bästa!!😂

 

Kan du göra en bästa måndag?

 

För första gången visade jag 1.5 års träning i korta filmsekvenser för en träningscoach, på Exito. Det var en intressant syn. undrar, om jag får till att lägga in film (lite dålig på hur sånt går till) så tryck på gilla på detta inlägg så ska jag se om jag kan ta er med på Exitos rehabresa. Det är extremt privat, känslosamt o inget för den som har behov av att klanka ner eller kritisera utan för dig som det personligen skulle ge något för dig eller din häst. 

Jag insåg i helgen när jag tränade att det är så svårt att förstå vidden av att han gör sitt bästa o hur mkt träning som ligger bakom, oro, kunskapsletande o eeextremt få människor att fråga om hjälp. Till det är inte jag perfekt utan i stort behov av egen träning. Många timmar har ägnats åt att gråta, va arg, svära, tappa hoppet, hoppas, tro sig va nära för att inse vi inte ens är en bråkdel på väg, väder, behandlingar, vetrinärsbesök, vanliga livet osv osv.

 

Skulle jag göra om resan? Aldrig! Skulle jag rekommender någon att göra samma resa? Bara om du har ett starkt team runt dig för uppbackning som du har starkt förtroende för. En vän är alltid värd din tid så länge den själv är med på noterna. Sista behandling Exito fick såg jag han ansolut inte vill gå genom det en gång till. Därför fattades beslutet att vi aldrig mer kommer behandla honom (i detta ärende) och visar han minsta obehag igen kommer han avlivas om vi inte finner någon som bara kan tänka sig att arbeta honom från marken. Det är hårt, det är tufft o jag är i hjärta o själ så ledsen. 

 

Samtidigt otroligt stolt över honom och tackar honom varje dag för den kunskap inom rehab han faktiskt fortsätter ge mig. Vikten av noggrannhet, närvaro, samvaro, studera mer kunskap så jag kan fortsätta hjälpa andra hästar och hästägare här på Team Ljungagård.