Finna balans

Balans..
 
Vad är balans egentligen?
 
Är det att klamra sig fast vid något trots att det faller itu? Är det att våga släppa taget för att inte rasa med i fördärvet? 
 
Är det att stå oberörd? 
Är det att vara berörd och på det sättet vara i och med...?
 
 
Ja, balans kan säkert stå för olika saker för oss alla men för mig är balans att vara mjuk i knäna, ha självinsikt och vara någonstans mittemellan kaos och hålla i den röda tråden utan att gå sönder eller för den delen ta sönder något på vägen.
 
 
Så har jag balans idag?
 
NÄ!
 
Svaljet var inte med mig och lyckades inte svälja alla tabletter. En kamp i 20 år att svälja hela tabletter har vi lyckats med en tid, meeen i dag tog det tvärstopp... Inte balans
 
Att ta upp sin egen träning igen efter långledigt när det är 26 grader inne som ute och den onde och den fule på axeln gemensamt skriker NEEEJ! inte det dääär igen..Medans den gode fryne på näsan åt tråkmånsarna och har förlorat i majoritet 2 mot 1, suck.. Flugorna dansar tango på ens bakdel när man ligger där och försöker göra "barnet" eller vad den nu kallas i fosterställning,  känns så där förnedrande.. OK ni vinner! Inte balans...
 
Fokusera på att skriva text till Team Ljungagårds hemsida, gah.. bara den gode som anser det är viktigt, den onde och den fule äter choklad och ligger på soffan.. Thöööö iiigen balans..
 
Tar en kall dusch, drar på sig en ansiktsmask som man glömmer att man har i nyllet, traskar glatt ut för att hämta in hästarna som tittar förskräckt åt människan med stenansiktet.. troligen inte balans
 
När man står i lätt sits i galopp på Uffe i Doma sadeln med sitt höga dock mjuuuuka framvalv, Uffe får syn på Athena som kommer även hon i galopp i motsatt riktigt, ett tvärstopp med bakåtkast med framåtfall och fiffi landar rätt i framvalvet som bara är mjukt för ögat kan jag informera om, det är allt annat än mjukt att dra fiffi i.. O maaajjjee gaaad! Jag seglade snyggt av i smärtor med en otroligt förstående Uffe som insåg allvaret här. Toalettbesöket efter det var allt annat än mysigt :( 
Jag måste köpa tillbaka en bomlös sadel insåg jag, det där håller inte...
Defenitivt inte mjuk i knäna och seriöst dålig balans
 
 
Så balans... japp.. finn balans.. were ever you are