Dagens Exito

Morgontrött.. 06.15..Äntligen regn.. försöker finns kläder.. ser en halvlång klänning, drar den över skallen..
 
Trippar ut till stallet med värmekameran i hand. Exito verkade dragit upp gaffelbandsskadan igår. Ja, man är idiot. Den hästen har så mkt skador att det är ett uuunder att han trots allt rör sig så jäkla bra. Pigg igen. Det gör det så mkt svårare att fatta det sista beslutet.
 
Han simmade med Stefan i sjön igår, botten var otroligt sank så långt ut som man kan gå nu, troligen trampat snett/kasat i mjuk och sank botten.
 
Men iaf..
 
Ut jag går med trollfrisyr på sne, i klänning säker på sniskan den med och foppatollor. Tänkte snabbt, äh va fan, ska bara ”skjuta en temp”, får hålla bort fötterna.
 
Kolla temp på benen och håller mina fötter borta. Men vi sa aldrig att Exito behövde hålla siiina fötter borta.
 
Kliiiv! Rätt på högerfoten varpå jag trillar baklänges som en fura.
 
-Eeeexiitooo!
-?? VAD??
-Kliiv aaav!!!
Tittar höger, tittar vänster med öronen slickade..
-VAD ska jag kliva AV!???
-Min FOOOT!
 
Vid detta laget ligger jag raklång på rygg, med en fot under en hästs fot med armarna ut, en värmepistol i höger hand och en vänsterhand som fumlar efter kjolstyget som i fallet givetvis kasade upp över navel.. och ett faktum! Hela underdressen var inte på.. är du med? Det saknades en liten detalj som inte kom på vid påklädning... Där låg jag med hela spelplanen blottad.. asså måtte ingen sett mig!!!
 
-Men för helvete Exito GÅÅÅ!! Fräste jag!!!
-Jajaaaaahhh..tss.. behöver väl inte bli så arg..jag skulle bara.. suck..lyyft.. 
 
Jag kravlar mig upp fort som blixten, rätar till tyget och puttar till frisyren lite nonchalant. Tur kraken inte är skodd då hade jag haft brutna tår.. 
 
Naa men om man skulle börja använda stålhätteskorna igen...och ehm.. ett par trosor kanske.. 
 
 
#1 - - Heidi:

🤣🤣🤣

#2 - - Heidi:

🤣🤣🤣