Kvalitetstid

Är det ont om på Ljungagård. Jobbas det inte borta jobbas det hemma. Jobbas det inte planeras det. Planeras det inte är någon (mest jag) sjuk o får jobba in sysslor  inkl planera o öka tempot än mer de dagar man mår ok. Pust..
 
Stefan o jag valde att rymma hemifrån för att tillbringa dagen på DKA tillsammans.
 
Idag var det starten på Stickträning på DKA. Den var jag sugen på. Trots ett mående som påkallade vita bussen o blåa sofflocket blundade jag o vi åkte för träning. Det har inte varit något problem förr att trotsa hälsan men känner det är extremt tufft ju äldre jag blir, att "spela frisk".
 
Fylld med magmedicin, imodium (efter tömt insidan), dubbla knäskydd var jag redo.
 
Stickträning är två pinnar dryga 50 cm långa, som man övar sin koordination med men även styrka o massa annat. Vi är ju bara på bebisnivå men ju mer vi utvecklad finns själva stridsdelen med. 
Denna träningsform känner jag hjälper mig att få till just koordinationen. Märks direkt när man tappar det. Jag vet faktiskt ingen träningsform i ridning som tränar koordinationen så effektivt. Såklart kommer övn från kampsporten. 
 
Vi fick köra tre ganska basic övningar som jag aldrig minns namnen på. Man ska "studsa" pinnen eller "skära" i rörelsen. Uppifrån eller nerifrån. Två o två var vi. En bom på marken skulle vi cirkla runt, vidare till en planka där en gick baklänges som bytades vid andra plankan till framlänges för att runda nästa bom och krypa under en pinne på ca 1.50, detta samtidigt slåendes på motståndarens sticks. Rytm, balans, koordination, kondition, andning, fokus. 
 
Sen fick vi börja på en ny koordinationsövn m sticksen. Ja jisses. Vi höll nästan på att slå ihjäl oss själv eller iaf nästan strypa sig själv, haha! Men jag fixade det faktiskt. 
 
Peter o Anne red lektion, vi tittade på. Ingen ridning för mig än, knäet..
Efter det red de vidare tsm med Patrik o Camilla.
 
Var kul att tillbringa dagen med andra ridnördar. Känner att jag träffar ridnördar för sällan, jag pratar ihjäl de stackarna jag äntligen träffar. Vill därför be 1000 ggr om ursäkt o jag känner vareviga gång varför kan jag bara inte hålla käft. Jag ska verkligen skärpa mig.. skärps på mig..
 
Vi åkte hem supertrötta o hungriga men lyckliga o avlastade i själen Hembakad Janet-pizza stod på menyn o alla mös familjemys i soffan, någon mer än andra. Man får plats rätt många inkl en stor grandis-isch stl på hund i en tresitssoffa.