Kaos Persson

Jaaadååh..
Bara en vanlig dag i familjen Perssons liv.
 
Går upp i mörkret för att hinna mocka o rida en häst o va klart till kl 8.00. Skön temperatur.. eller inte
 
 
Exito var myckeeet duktig så avslutade i rimlig tid innan det spårat ur. Spårade ur gjorde däremot mitt förb.. korsband o kraschade totalt. Tillbax till knäskydd o kryckor.
Uffe behöver gå 4 km varje dag, hur går man med kryckor o lite skygg häst som dessutom inte är riden på några månader? Otippat skit.. 
 
Fullständig kaos på hästavdelningen. Tvätt o sanering inkl ombyggnad av utrymme som ingår i hästeriet, dvs pannrum, tvättstuga, garaget, sadelkammare, hästtransport, gången, stallet. Grejor precis öööver allt! Grejor till tre hästar är gigantiskt mkt när det sprids ut vill jag lova!
 
Stressade på tok för mkt o fibrovärken knackar på dörren, svär över att Stefan bara inte kunde ta mockningen så jag kan få läka. Jaja sånt är livet.
 
Sista dagen för Borrelia pencilin, 10 dgr avklarade o mår bra iaf på ett ställe-magen! Otippat minsann!
 
 
I rappet in, byta kläder, ut! Duscha? Nähe! Jag är gift, vi ska bara till Bauhaus. 
 
Emmas lgh är i än mer kaos o varit en vecka nu. Hennes sovrum har fått isolerat golv o idag åka för inköp av 12 kvm heltäckningsmatta. Sminkbord, hurts, hel garderob (ungdom o tjej dessutom stylist, say no more, värre än en hästtjej med prylar) säng, spegel, gah .. står i övriga lgh på dryga 47 kvm. Inkl att vi har kontoret i den lgh.
 
Mattan i hästtransporten var ute eftersom den städats, så Stefan ska bara skynda sig att få in den, du vet sådär skynda sig som jag tänker inte med huvudet utan jag bara gör det-bråttom, o slår upp näven rätt i en rostig spik så det pissblöder! 
Emma o jag rusar in i lgh med Stefan efter för akutstopp av blodbadet.
Akutmottagningen nästa, men på vägen hinner vi rusa inom Ica Maxi för att söndagshandla. Jag haltandes för trött redan på kryckor o Stefan med handen i bandage, Emma förkyld.. suck.. familjen Kaos..
 
Ut i rappet o in på Akuten i Ängelholm. Bedövning, 3 stygn, omplåstring, stelkramp. skrattkramp av supertrevlig söndagspersonal, seriöst, helt underbara var dom.
 
 
Ut igen efter endast en timme senare (numera tidsbestämd träff m läkare, supersmidigt!) o vidare till Bauhaus. Handla, handla, hem, lägga matta.
Kia kom oxå o hjälpte till att lägga matta. Ingen av oss har lagt matta innan men hur svårt kan de va? Vi trollade m knäna o vips så låg mattan på plats.
Jag låg ner o dammsuga, Kia höll matta till Stefan som jobbade på med 1.5 hand. Teamwork...
 
Stefan vidare för att hämta en extra frys några veckor. Toppen med en sydd hand, eller inte. Nu tyar icke mitt knä el rygg mer. Stallet är inte klart, får väl krypa runt helt enkelt för o göra det sista. Uffe inte fått gå än, hur göra?snart mörkt.
 
 
Jag som trodde pencilin för borrelia skulle va helvetet på jorden 10 dgr. Ha!!! En baggis mot vad som väntade. Tur man inte vet vad som väntar en.
 
Min dag bleknar, när jag får veta att en vän förlorat sin som. Inga ord. Jag viker mig inombords av smärta. Tittar på Emma o sjunker av rädslan som griper tag i mig. Jag varken kan eller förmår mig att tänka det hemskaste av alla föräldrars rädslor. Ofantlig sorg.