ÄCV

Visste du att det finns en produkt som nästan alla har i sitt kök, som funkar kalasbra till allt mellan himmel o (g)jord?
 
Äppelcidervinäger
 
Denna makalösa, köpes snart i dunk minsann. Vi gör av med sååå mkt äcv varje dag.
 
Vi har inte längre Mr Muscle etc i köket som rengöring utan vi har en sprayflaska med vatten, äcv o grönsåpa som vi rengör med. Ibland när såpa är slut får det bli några droppar diskmedel, ja, droppar i hela flaskan bara. Bättre rengöring finns inte! Kaffefläckar i vasken försvinner på studs, fettfläckar på spishällen utan att ta rakbladskniven, hallonfläckar på ljus inredning o inte att glömma granatäpplefläckar. Funkar även att ta akut stora fläckar på fönster. 
Ps! Disktrasan är ett minne blott, över min dödakropp i mitt kök asså. Mictotrasa är ok men anv Torks 95% av tiden.
Ugnen inte att glömma. Är det kraftiga fläckar häll bikarbonat på o inom några minuter är fläckarna borta.
 
Badrummet, spruta på glasväggar o blandare, bikarbonat på microtrasa o vips är det borta. Badkar, toalett vattenringar you name it.
 
Mc fälgar funkar det oxå bra på.
 
I stallet penslar vi hovar med äcv o gjort några år. Funkar kalas i blöta tider med risk för röta. Mygg o annan tillfällig klåda kan man blanda det m lite vatten o spraya hästarna på kroppen, kyler skönt o är antiseptiskt.
 
Idag upptäckte jag ett nytt användningsomr. Nu skrattar Git😂 men vi som har vita hästar dårå, vi får allt kämpa mot främst piss o skitfläckar på den vita vackra pälsen. 
Uffe är en riktig Camargue dvs skitgrisen yber alles. 
Var bara tvungen att testa, tog microduk o äcv o gluggade lite lätt.. vips! Borta... Inte Uffe då utan fläcken
 
Att jag inte testat det innan!
 
Sen har jag hört att man kan ta äcv i sitt hår för att slippa balsam. Jag har av ngn anl inte vågat testa. Skitgrisens svans fick testa på en nerbajsad svansslinga.
 
Har bara gnuggat fingrarna lätt o drog två ggr m trasan, du ser kanten var jag började.. Det skulle va intressant o se om man kan få svansen vit m äcv, måste testa vid annat tillfälle.
 
Tog äcv på borsten o borstade manen. OJ så lätt det gick. Jag kommer inte köpa något man/svans spray mer, äcv funkade nästan bättre!
 
Har hört man kan ha det i sköljmedelsfacket oxå för mjukare tvätt. Det ska även rengöra maskinen invändigt.
 
Vissa dricker det o mår bättre i magen-tyvärr funkar inte det tricket på mig.
Men äcv på sötpotatispommes deeeeee eeee gott vill jag lova!
 
Vet du några bra anv omr för äcv? Dela gärna med dig
 
#1 - - lillemmish - MODE:

ha en fin dag =)

kram kramis

Svar: desamma kramen
Unique

#2 - - Git:

Haha tur att inte Uffe-hjärtat försvann

Svar: Hahaha!!! Lille mannen😂
Unique