Action

Kroppen ok!
huvudet ok!
 
då kör vi.. en vacker dag innehåller livet mindre delar, men fram tills dess ska jag lova mig själv att va tacksam.
 
05.04 startade morgonens gympa samtidigt som grabbarna åkte på jobb. 
 
En timme senare var första plåten rödbetsbiffar på väg in i ugn. 
 
Då kan man ju undra om det var en kort gympa eller det går vansinnigt snabbt att slänga ihop rödbetsbiffar? Se svar längre ner...
En tvist på smaksättning denna gång=kryddnejlika.
 
 
Det forsatte med rotfruktsbullar och rotfruktspanna (pga att bullarna inte gick att steka gjodes de till pytt i pannan o resten bullades i ugn).
 
Frukt från Marta kom igår. Blev därför bananbröd med pistagenötter o kummin, en plåt.
 
08.12 klart..
 
Sadelkammerensning fortsatte. Eftersom vi rensat ut hela sadelkammaren o ändrat hyllor, passar jag även på att iiiinte plocka tillbaka de saker som jag inte anv. Sortering på HÖG nivå! Vilken tid att gå genom precis på prickedicken allt, pust. Halvvägs..
 
Är det något du söker i stl cob, sänd mig ett meddelande för foto o pris.
 
 
Mata tvättmaskin, kontorstid, telefontid, tvätten, fota grejor, hänga tvätt, äta, tejpa knä, hoppa på ett ben, vika in tvätt, packa bakat o i frys, vänta..glömt nått? Herre gud! Inte ens sett hästarna idag!!!  Klockan är 15 o jag har helt missat att jag inte ens sett hästarna🤢☹️..
 
En paus... please..andas...
Nackdelen när man har många sjukdagar, bra dagar är så fulla av måsten att man blir sjuk av att hinna ikapp. Minimera mera för framtiden helt enkelt. Finner ingen lösning just nu då jag är tillbaka till att va själv på gården oxå med allt vad det innebär, utöver alla andra vardags måsten. Gör mig något orolig för framtiden måste jag säga. Jag hoppas finna en lösning. Men hur? Vet inte helt ärligt. Ingen aning. 
 
Det är lätt att glömma bort att vila, om man nu säger så..
 
Jahapp.. kvällen får bli med mina prinsar, mina bortglömda pälsklingar. Fy på mig men ja, det händer nångång om året o är en stor varningsklocka för mig. 
 
Svar: rödbetspiffar är aplätt att göra o går rysligt fort oxå!
 
Vad har du gjort en sån här måndag?