Snubbla på mållinjen

Det händer mindre ofta nu men händer. 
Idag var en väntad dag. Familjen skulle åka till Varberg Asia Spa för relax o njuta egentid. Vi älskar Asia Spa o vi gillar att umgås. Vi åker varje år dit o är ett viktigt gemensamhetskit för oss. Där slappnar vi av, njuter av värmen o samtalar om allt o inget.
 
Nu blir det inte så. Både Emma o jag är dåliga. Vi har samma sjukdomsbild (bara hennes inte utvecklat än i sin fulla styrka). Det är bara inte möjligt att åka. Så lurigt då man inte alltid känner när det startar. Jag mådde ok när jag klev upp, morgongympa, stallet men kom lagom till förberedelser på matfronten. Det är verkligen lurigt o man börjar bli smått psyko då vi vet det hänger ihop med vad vi äter. Då äter vi grymt bra mat o ändå händer det. För den som är nyfiken äter vi mot det autoimmuna protokollet, men fortfarande oklart till fullo.
 
Jag har ett intressant samtal som väntar på onsdag. Jag har bokat tid med Anna Sparre (4 health podden)
 
Sen har vi haft en turbolent tid. Jag vill inte gå in i detalj utan väljer att säga så här: Att hjälpa någon som behöver hjälp, kommer vi alltid göra. Det är så jag o min familj är. Men att utnyttja det som behövande, att gnälla över sina egna tillkortakommande o på så sätt få omsorg från andra som själv behöver sin energi, att spela ett spel på andras bekostnad... det kommer vi bli snabbare att genomskåda.
 
Nästa helg ska jag, Stefan o Jasmin med hästar fotograferas av Mayra Vidal. Det ska va svärd, bågar, sköld, klänningar, pälsar, mantlar, älvöron i tidigt morgonljus. Kom på att vi inte övat med mantel på Exito nån gång. Vore väl bra o testat det innan. Så det gjorde vi igår
 
O flax på mantel sa han inte heller ngt om i fräsgalopp
 
 
Just idag oroar jag mig för tänk om jag blir dålig som idag, då.. man blir galen av denna skitsjuka🤢...
 
Ja... det är lika trist varje gång det måste avbokas en aktivitet pga kroppen. Så mkt skam, utanförskap, oro, o 1000 ggr skam igen. Jag kommer aldrig bli vuxen nog att växa ur skam-stämpeln.. 
 
Brasan tänd, Athena i soffan, filten o preppad med magmedicin. Emma ska snart hämtas o blir två dåliga tjejer på soffan idag. 
 
Ha en bra söndag o var tacksam för alla dagar som ger möjligheter.