Shine like a diamond

Han vet vad han vill o han vet vad han ska..som en riktig karl..
 
 
Matte skulle bara... Öppnade boxdörrarna, vänder mig om för att... tittar åter i färdriktningen o ser... en vit häst förvandlats till... ett monster!!
 
 
-Jo! Du matte! Jag gjorde som så att jag passade på vettu, o ..ja.. ääääntligen få snygga till mig ooordentligt för dig när den där lasen inte ligger på som den alltid gör.. suck..Vi camarguer har ju vårt eget sätt att visa människan vår fullständiga uppskattning... vi kan putsa oss själva, jodåsåatte.. hepp!!
 
-jelp....
 
Blekansiktet blev än blekare i frågan hur fan ska jag lägga täcke på det? Tvätta i kväll o utan att frysa honom till is? Ska han nu behöva se ut såå däär hela vintern??🤢
 
 
Det fick bli skrittis m skitpälsen.. jag tänker inte ens försöka dra ett borsttag..
 
 
 
-Ingen fara matte.. jag kan fixa det själv serru..
 
 
En runda i ridbanans sand o ett kast med liten Uffe i det nyutlagda asfaltskrossen så var han nöjd.. fullständigt nöjd..