Nejnejnej

 
Söndag.. morgonscones innan tuppen är vaken. Vad innehåller dom idag då? Bananerna är ju slut så det fick bli ett test på hallon, solroskärnor, avokado, polenta.. glömde salt.. ingen sötma.. o så lite mandelhack på toppen.. o ut kom världens goaste scones. Jag börjar tro jag har en magisk ugn eller nått. 
 
Jag kan säga så här: Den som säger det är svårt att äta nyttigt, för dyrt eller inte smakar gott, har aldrig provat enl mig. Jag töjer verkligen på ramarna åt olika håll o utan att ha ngn eg skills på bakning eller matlagning för den delen o inte att glömma min man som endast kunde koka snabbmakaroner o steka bacon kan utan problem göra allt från rawfood, efterrätter eller varmrätter utan ett endaste recept. Gott tycker han oxå det är, mannensom älskar vetemjöl, pommes, vitt socker i långa banor.
 
Exito svullen hö fram vilket var väntat. Om vi ska räkna det på en skala 1-10. Om han var en 7a efter häromdagen när han kändes helt magisk o ”frisk”, var det idag en 4-5a kanske. 
Valde att göra mkt skrittövningar, samla o korta upp alltså inte alls länga ut för att riskera mer belastning. Verkligen rida bakbenen, ha manken mellan benen o hålla bogarna raaaaakt fram, ingen tygel på halsen. Sporrarna var på o var en bra hjälp för att skynda på inner bak i större volter (där han var helt rak) men för övrigt är det hård diciplin för mig att skärpa mina ben. 
Skolhalt upp i tramp, tramp backa tramp, samla samla. Forts nöta hjälperna så vi är överens vad de betyder o inte faller mellan stolarna. 
Han var positiv som han faktiskt varit senaste tiden. Så kul o rida honom. Så man längtar varje morgon när man skuttar (läs stapplar) ur säng.
 
Hopp i väg för höhämtning. Det fixade jag galant. Kasta in o kasta ur. Lätta balar, trodde nästan jag blivit hulken meen naaeee, superduperlätta balar😂
 
Rödbetsbröd m pumpafrö till lunch, med räksallad o ägg. Herre gud så gott bröd jag bakat, yammi!
 
Eftersom vi inte åkte till DKA igår fick vi träna själva hemma idag. 
 
Vi körde en av de för tillfället svåraste koordinationerna. Vi klarar det helt ok stillastående o fram/tbx. Men runt.. asså hur svårt kan de vaaa? 😳
Medsols gick det väl ok till slut men motsols.. asså man kunde inte tro det varens egen hjärna. Tvärstopp. Bytade vi tbx till fram/bak gick det igen. Snacka om att ha en koordinationsglipa i nervsystemet.
Nej nej nej! Blev mitt ledord för träningen, så dumt det låter på film😂
 
Det får ju en osökt att tänka på Lindahs ord om hur hästar borde uppfatta oss. Hon skrev i ett blogginlägg för längesen, att hästar borde uppfatta osssom fyllehundar! O ja, jag måste hålla med. Dryga, talar otydligt, skäller i tid o otid, säger en sak o menar en annan, vinglar, rycker är i otakt.. behövs mer förklaring?
Att sticksträna känner jag hjälper min hjärna att bygga upp fler motorvägar dvs nervbanor. Jag får lättare o lättare att röra mig i min vardag, snabbare på foten o andningen på något sätt känns lättare. Övn med sticksen öppnar upp bröstkorgen o får bogbladen att glida lättare o lättare över bröstkorgen, balansen känns mer självgående. Ja, jag är övertygad om att det ger vinst för insatsen. Tack Patrik på Destrier Knight Academy 🙏⭐️.
 
Vibba o skrittis städat, pannrum städat, sadelkammare, foderkammare oxå städat. Undanröjt. Vinterdäck på bil o släp, gårdsplanen harvad, sten flyttad, ägg kokat... o snart handla.. tror även skratt från sticksträning ger en slant på energikontot🤗.
 
Måndag i morgon. Har massa spännande o nervkittlande samtal att ringai morgon. Livsavgörande beslut kommer att fattas som... förhoppningsvis.. om det går vägen.. kommer vända mitt liv lite på kant ett tag.. men det ärdet värt..om jag önskar mig riktigt hårt vill säga.. snälla du! Önska för mig, jag behöver så många positiva önskningar med mig i ryggsäcken❤️ att jag bara inte kan misslyckas.
 
Tänkte även galoppera luuugnt Exito på slingan. Eg villdag men kommer resten av veckan.
 
Tisdag kommer MD Kleen för ny akupunktur till Exito.
Sen blire vila några dagar.
 
Uffe ska jag sätta igång så sakta. Men.. en märklig känsla infinner sig varje gång man ska starta upp en häst efter bete el som här efter skada. Jag vet inte hur man gör.. totalt tomt i hjärnan?!??? Hallå!!!man blir ju irriterad på sig själv, visst fasen veet jag. Men densidanhar faktiskt oxå rätt trots allt. Jag vet inte UFFES möjligheter till igångsättning...än.. hur han svarar, vad han behöver, jag vet oxå att jag inte kan ge honom de bästa förutsättningarna enl skolboken men vad är näst bäst då? 
 
Det kommer kräva oootroligt mkt av mig igen o .. ja.. helt ärligt.. jag är känslomässigt totalt slut på att sätta igång hästar efter skador att jag knyter mig inombords. Att misslyckas klarar jag inte en gång till även om det inte är mitt fel. Senskador känns som 50/50 o en stor skopa tur.
Ja.. ångest är vad jag känner. Vi är överens att om det i framtiden blir fler hästar kommer det bara va en i taget.