Oh maj gadd!

 
Porträtt av getingen, måttligt road av min fot
 
 
Selfie på mig! Eller mitt face..när jag satte foten.. satte foten.. raaaakt på... en geetiing! Under matbordet barfota..
 
I år har vi bekymmer med getingar på ny nivå. Lite 2.0 getingversion.
 
Vanliga fall bygger de sina papphus runt taket lite snitsigt. Förra året var det sparsamt. I år,. Har de rackarna gått in i husväggarna! Mardröm!
 
In i det längsta väntade vi med gift, tänkte de kan aldrig trivas där men si vårt hus är en lyx svit. Då behövs inte papphus längre, dom kanske har blivit moderna? Slutat bygga själva? Förnyat sig? Utveckling? Hmmm vem vet..
 
Sprutar o tätar o tätar o sprutar. De tuggar bort siliconet o fortsätter eller hittar ny glipa. Mindre än ett knappnålshuvud tränger de sig in. Gah!!
 
10 st i köket kom från ingenstans. Minst 10 döda o 5 levande på ovanvåningen. Jeeelp!! Simon dammsuga o jag haltade fram på min svullna fot som krampar upp i baksida lår. Tre timmar sen o de pulsar järnet i foten. Jag som skulle ta hand om Uffe ikväll suck. Det finns inte tillstymmelse att se hur de kommer in i huset. Blir ett detektivarbete i morgon.
 
Nu har vi testat gummimattor klart i stallet. Nope, inget för våra boxar. För det första stinker det piss, sannslöst mkt. Vi har Stalosan men det hjälper inte nu vilket vi annats inte har några som helst problem med. För det andra klarar hästarna inte så lite strö, för det tredje är det extremt knöligt med mer spån o mattor, för det fjärde lutar våra boxar o pisset rinner ut i stallgången varje morgon. Det är lite svårt med grepen när den hugger tag i mattorna. Tanken var att det skulle bli enklare inkl mjukare för hästarna men inget av det har blivit bra i vårt stall. Grabbarna får lyfta ut mattorna igen. 
 
Exito känns bätte i benen men oklart hö fram. Han fortsätter vara fin i ryggen o fina reflexer numera på att höja ryggen o magen. 
Uffe är fortf lätt svullen över fäste vä bak efter han halkat m bootsen. Det är sååå tråkigt att behöva gå ner på halvfart igen, 
 
 
 
Har bokat Norahträning mitten på augusti.. suck..de kan vi nog avboka igen.
 
Kanske ska börja odla bin eller nått istället. Verkar vara mer sting i det o man får honung dessutom..
 
Nu ska jag ta hand om min svullna fot o hoppas den lever i morgonbitti.