Waow faktor hos CB:s

Jag nämnde att jag skulle berätta om anläggningen där Tuffman hade sin anhalt innan han kom till oss.
 
Vid Linköping och Åtvidaberg finns det vackert belägna gården Kungsvikstorp som ägs av Pernilla och Anders Berndtsson och CB:s Training, väl kända inom westervärlden, då inte för mig eftersom jag inte har ridit western, men ack så intressant när man får lyssna på folk som verkligen vet vad dom pratar om.
 
På det här stället finns uteridbana, ridhus, stora enorma stallar inkl utestallar, klubblokal/lägenhet i ridhuset på "bara" 160 kvm, gulp.. 
Det finns allehanda djur förutom de ca ett 50 tal lösdriftshästar, ja.. ni läste rätt! Dom går faktiskt på lösdrift allehoppa!! på enorma marken så stora så man skulle kunna gå vilse.
Fast i omgångar finns det hästar som står inne. Man måste lära sig ha tråkigt, stå själv, lyssna på människor hela dagarna utan att dö en smula osv.. Här finns bara väluppfostade och ordningssamma hästar, punkt på den...
 
 
Att komma hit, att se detta enorma ställe, med lösdrift, hästar som var ute, hästar som är fria, hästar som är väluppfostrade, människor som brinner för sin verksamhet, rent och snyggt.. 
 
Inte nog med det.. Sällan jag träffat så trevliga människor. Herre min skapare vad vi har skrattat. Så tillmötesgående, allt är enkelt allt går att lösa. Pernilla är en bubblande liiiten tjej så stark med en sits i ridningen som får en annan att dö en smula, en timing som jag iaf sällan ser hos ryttare.  Jo, så förutom allt hon är som står på hemsidan, se länk ovan, är hon B tränare inom travet och har egen travhäst.. ja, och hovslagare... 
 
Pernilla tränar flertalet ekipage inom olika grenar tex utöver de grenar som står på hemsidan så dressyr, Islandshästar och gärna hoppryttare bara hon slipper hoppa själv.
 
Väggarna i klubblokalen skvallrar om framgångarna, likaså glasskåpen med pokalerna
 
Pernilla åker över till USA flera gånger om året för att träna för en av de 10 bästa westerntränarna där. Hon satsar hårt på sin utbildning och tävlande.
 
 
(nu vet jag inte varför den lägger bilderna på sidan, men hoppas in ändå kan se och läsa)
 
 
När vi träffade Pernilla för andra gången på Kungsvikstorp, fick vi äran att få testa hennes Mr Yankie... Den första westernhäst "på riktigt" både jag och Stefan fått testa. Asså.. vilken upplevelse! Vilken ära att få testa en så meriterad herre. Kändes som att få träffa kungen, för han är just det, KUNG på Kungsvikstorp. Om jag inte minns fel är han född på gården och kommer få avsluta sina dagar där, när den dagen kommer.
 
Som vanligt bara måste jag ställa frågan, om Pernilla kan tänka sig att komma till Skåne för träning och självklart kan hon det! :)
 
Alla raser och inriktningar välkomna, Pernilla har tränat dressyrekipage upp på SM nivå så lite tyckte hon nog att hon klarar i grundarbete, säger hon och fnissar lite :) 
Jag vet att det finns en hel del westernintresserade och sökande efter "något som ger" i Team Ljungagård och jag bistår gärna med lokal, hagar och ridbana om det är några som är intresserade i sommar. Annars utgår Pernilla från Ljungagård om ni finns flera på övrig ort i närheten som vill träna. 
 
Ta möjligheten att träna för denna färgstarka lilla tjej! Hennes energi, styrka och järnvilja fängslade mig att verkligen vilja mer. Många av mina vänner tycker att jag aldrig är nöjd med tränare eller att jag alltid finner något som inte "passar".. Ja, så kan det vara. Men det finns ett fåtal som jag håller högt, som ger mig något i utbyte. Det kan vara självkänsla, kunskap, styrka, tänka utanför boxen, alternativa möjligheter mm... och detta är verkligen en av de tjejer som platsar in i min rankinglista på en kompetent tränare som dessutom kan prestera själv! 
 
Så känner Du att Du vill ha nya infallsvinklar, utveckla Dig själv med häst, våga testa nya grenar eller komplettera din befintliga träning oavsett gren, tveka inte...
 
Läs gärna mer i länkarna och Pernilla, Anders, hästarna och Kungsvikstorp.
 
Maila mig på [email protected] om Du och Dina vänner är intresserade av träning i sommar för Pernilla
 
(Ps, Till er som gick Lindahs kurs/onlinekurser: att anv Lindahs verktyg var som hand i handsken här, glädje)