Söndag..

Oavsett.. livet är bannemej lättare att ta sig an med sol i sickte! Så är det bara!!!
 
Solen skiiiiiner rejält idag, det lättar hjärtat o själen, ååååh så skönt, visst??!
 
 
 
Uffe o jag gick ner till sjön. Han vattenträna, jag stod på strandkanten med blöta jympadojjor..
 
Rundcorallen är äntligen klar att användas. X antal ton gummiflis-isch ligger nu på hela ytan. Hästarna älskar verkligen underlaget. Jag tycker det borde va lite kasigt, eller jag tycker det är lite kasigt men hästarna verkar inte tycka det. Däremot känns det ju ljuvligt att springa i på ett annat sätt, det fjädrar verkligen lagom mjukt. Inte som i sandpaddock där man känner sin egen kropp som en fläsktunna man ska hålla emot i landningen o pressa upp igen. I gummit lixom bara flyter det på. Jag skulle verkligen vilja testa Uffe på Öllövsskorna
 men så osäker. Flera hästar som fått bakknäsproblem av dom. Uffe är redan lite känslig i bakknäna så veet verkligen inte. Boots på honom ute är svårt. Vi får se helt enkelt.
 
 
 
Vi håller på att återställa efter fiberkillarna kört sönder mark o slinga. De var jätteduktiga men det är bara att konstatera, när någon inte är hästfolk själv har de iiinte en aaaning om varför en kurva på en springslinga hellre ska luta inåt (doserad) än utåt, varför grenar/rötter som sticker upp ur marken inte kan sticka upp bara för det tillhör naturen, varför larv-spårs djupa tvärkanter i grässvålen inte kan vara där nu när det fryser, varför ledhålen de kört i nu saknar grässvål o kommer bli en skridskobana för hästarna, varför man inte kan padda slingan o sen köra över med maskiner som trycker ner än djupare traktor o släpvagnsspår, varför man intekan ha 40 cm hål här o var som bödats med en halvdan sten i kraterhålet som lagning. Ja, som sagt, jag kan inget om hockeklubbor el vilken vallning manskaha på skidor så jag vill ju tro att de bara inte fattar grejen. Dettar oss 3 dagar att återställa. Chefen är snäll o kommer hit en söndag för att hjälpa oss med en av de större maskinerna. Vi har iaf tur med vädret.
 
Eg skulle jag varit för träning på DKA denna helg men har inte återhämtat mig än riktigt. Skulle även varit hos Bokmorskan för genomgång av min mat-bok men även det har avbokats. 
 
Exito har lite ont i ryggen. Kan inte begripa hur han fått det men såklart lite olika teorier. Det finns en rörelsestörning vb o han hade ryggsmärta efter olyckan. Tack vare vibban har vi lyckats hålla det i schack. Föregående helg red vi i skogen på grusvägarna, de är mkt hårda. Jag lät honom galoppera, han har gummiboots. Det kan va så att vägen varit för hård för honom o det där lilla som får det att funka i vanliga fall fanns inte o smärtan va ett faktum. En annan tanke är att han kasat på natten i hagen. Mia lärde mig en stretchövning vi ska lägga till o jag har självklart googlat lite mer. Jag hoppas det ska va högst kortvarigt. Det är redan bättre efter en vecka med övningar o vila från ridning med löslongering i gummiflis.
 
Ikväll ska Uffe klippas, hans ponnypäls är utan dess like. Tanken är att vattenträna fram tills isen kommer, han torkar aldrig utanatt klippas så det får bli så helt enkelt. 
 
1/12 kommer två nya hästar till oss. Mer om dem senare.
 
Flera recept är utdeladeför utvärdering nu till boken. Den som hittills toppar alla recept är PMS krämen😂.  Den får 8 poäng av
5 möjliga.