Ulla Bella

 
-Kaan du hjälpa mig?... blink blink.. snyft..
..ringde mannen o bad i luren. Ja vad ska man säga? Mannen som gör allt för mig. Det var bara att göra klart ena kontoret, skita i vilan o maten,  tur ingen skulle ridas o Simon fixar på gården. Jag blev hämtad o off we go!
 
En mindra stad i Sverige granskades varenda liten tomthörna o asfaltskant där företaget varit o arbetat, gata upp o gata ner. Mannen körde, jag skrev o ritade bokstäver, gröna linjer o tillsammans höll vi koll på alla avvikelser på marken.
 
I bilen finns dator, mappar, pärmar, häftklammer, hålslagare, tom pappersutskrivare, kylskåp faktiskt, vertyg, gräsfrön, kläder för alla väder. Vi skrattade o sa att det är tur vi är knäppa familjen, kan samarbeta o inte räds trånga utrymme eller arbete. 
 
Jag var heeelslut efter några timmar så efterfish mac nuggets som vi gör själva, fick jag dispans att gåraka vägen ut till Emmas säng för kvällspopcorn o film. Mannen tog kvällmock o fodring. Efter en timme med magnesiumkramp i benen somnade jag på Emmas axel..
 
Nu står det klart att Stefan blir Simons "chef" på jobb o Simon kommer få praktik på AKEA. Nu lyser stjärnan klart på Simon o nya livet för honom är på väg. 
Lite synd om gården dock, när han är så här duktig på att arbeta
 
Varför nu bilden ville bli upponer😂.. rensat schiffern o lagt ny grus, sånt pilljobb o fingerknäckarjobb. En superkille har det blivit av Simon. Nu vidare framåt.
 
2-3 dagar/v ett tag till kommer han dock finnas här på gården.
 
Exito, Simon o jag drog ner i morse till sjövägen, skulle bara bada i sjön.. tyckte jag.. tyckte inte Exito.. Galllloopp..galop..gaaaaahopp o skutt..tjofladaropp..hopphoppettihoppskuttgalopp..wwwrrooomgaaalop!!Tjiddevippenhoppgalopp!
Det fick bli lite galoppfattningar, hur sakta kan vi galoppa, hur fort på bara 4 steg kan vi komma upp i o hur snabbt kunde vi gå ner till att bibehålla galopp. Mkt spark mot skänkel? I know, blev efter träningen. Min tanke va bara"gör mindre, gör mindre, va lugn". Körde samma olivträd-system, funkade ganska ok. När hö galoppen satt ett par ggr, vek vi av till sjön för bad o lek. Han mindes var han lagt sig på knä för en tid sen, i sjön, o va vääldigt skeptisk om det var bra en bra plan att va i sjön eftersom där fanns hål till Kina o loch Ness odjur.. men hans barnslighet tog över så var det bara skvätt-på-matte som gällde för resten.