Jag gillar mig!

Får man säga så?
Idag gillar jag mig. Idag hälsade jag Janet välkommen hem, i mitt inre hem, du vet där på insidan. Jag vet hon bara är på genomresa, det har hänt förr men alldeles för sällan, typ vart 10 år. Hoppas inte det dröjer lika länge till nästa gång. Jag måste oxå klura ut hur jag ska göra för hon ska vilja komma oftare.
 
När man blir sjuk, som jag blev-97, "dör" en själv. Man måste hitta ett nytt jag, oavsett du vill eller ej o göra det bästa av det. 
När man känner sig "som förr", det är lycka! om än för en dag.
 
Just nu har jag spelat mina kort rätt ett tag, får hjälp av familjen att lyckas, inga fler fadäser på djurfronten o så tömning av dåligt för att fylla på bra igår gör dagen fjäderlätt.
 
Solig morgon, Exito var på hugget. Ridbana för hand, tramp tramp, halt backa upp i tramp tramp halt backa, waow! Ser så stark ut, med kraft. Lite skev men det bryr vi oss inte om nu. Uffe börjar bli skogstokig av att bara inte göra nått. Hela han vrålstirrar på mig o fattar inte ett dugg av varför han helt plötsligt inte är nr uno..Han skiiiker efter mig, söta killen. Jag försöker förklara för honom att han måste läka sina senor o under tiden får hornet växa ut på framtassarna så nya galoppskor kan få sättas på. Men det dröjer några månader till, hur mkt jag än hatar att vänta. Han köper inte min förklaring, öööver huvud taget.
 
Bågskytte i Svenstad. Tog den ungerska bågen idag. Nockläge utan pilhylla. Na, kändes inte bra. Jag blir för fokuserad på nockläget så tappar helt känslan. 
Väldigt många skjuter pil idag fast med olika bågar, olika åldrar. Kul! Vissa roligare än andra. Jag är väldigt glad för en liten kille strax tonåring o hans syster något år äldre. Sunda barn med kloka värderingar o tjejen lärde mig skillnaden mellan manligt o kvinnligt hjärta på en människa som är aktiv, intressant!
 
Inom Martha, hämtade 55 bananer, minst lika mkt nektariner o hälften så många äpple. Bananbröd o bananplättar det bakades, nektariner o bananer frystes in o äpplena till hästarna.
 
Söndagssomnade i soffan, stensov.. 
 
Fortfarande sol när jag vaknade ur sömnen jag inte märkte flög över mig. Rida! Jag måste rida. Känslan från igår på DKA, måste ha mer. Exito laddad igen. Ridbana, tre bommar. Aeeee.. att rida väl utbildad frisk häst, till noll utbildad rehabhäst.. say no more. Fötter kors o tvärs, hade han kunnat göra pinnaved av bommarna hade han gjort det, taktmissar för kroppen kan verkligen inte styra upp sig än. Han måste bara få våga testa sin kropp oxå, det går inte att fisrida bara längre, han är stark nog nu ska han bara våga lita på kroppen. Det enda vi inte styr över är hur hel han är rent mekaniskt, jag får bara lita på att jag hinner upptäcka snabbt nog när han säger till om det inte går. 
I det stora hela gick det "ok".
 
I morgon är det människofri dag för hästarna. Kontorsdag för mig o Athena. Emma är ute på jobb o jag planerar vidare på hennes kalender. Företagsfotografering i veckan o anna ny ung kvinnlig fotograf vill ha ett samarbete, vi ser med spänning fram mot var det ska leda hän.
 
Höhämtning eller göra haybar för killarna på kvällen
 
Häst kommer i veckan för vibbraträning, även den blödning i senor efter ett lyckorace i hagen.
 
På lördag är det ny Norah träning. Håller tummarna för en gladare Exito.