Flåt, jag har syndat...

Hej, jag heter Janet o jag tog mig ett återfall...
 
 
Påsen är från Heberleins i Förslöv. Kvalitetskött.. jag har köttcravings i snart ett år. Jag har inga åsikter om slakt, äta kött mer än det ska va Svenskt o djuren ska va skötta enl konstens alla regler. Varför jag inte äter kött? För min kropp klarar inte av att bryta ner det. Jag hade mer än gärna ätit kött men det är inte jag som bestämmer utan min nerbrytningsapparat. Nej, tillskottsenzymer funkar ej tyvärr. 
 
Tog mig ett återfall. Det var så gott att få sula in det griljerade sviskon köttet rätt in i foderluckan. Såååå förlösande gott!!! Det kommer betala sig om två dygn. Men det är de värt, såå värt...
 
 
Chokladkladdisar med banan. Ett hett tips är att röra i banan, kladdet blir mer hållbart kladd o klarar några minuter mer i ugn utan att bli torr. Sen är choklad o banan lika säkert som ett kungligt äktenskap.
 
Mer bröd, utan banan denna gång men med pinjenötter, kummin o morot på mandelmjöl. Superenkelt, supergott. Helt utan mjöl-mjölk-jäst-soja-vitt socker.
 
Eftersom familjen ständigt vill ha kaka bakades en morotskaka när jag ändå var igång. Dennakommer nog toppas med cashewgrädde, eller citronkräm gjord på dadlar. Inte bestämt mig än..
 
Ugnen fick övertas av broccoli/blomkåls kronor doppade i olja, grillkrydda, agave med rödbetsbiffar till Emma då hon arbetar länge med fotograf Im Jesper i Halmstad. Då ordnar jag kvällsmat till henne de kvällar hon arbetar. Sån mamma är jag.
 
 
Tips! Släng inte broccolistjälken. Skala av allt det hårda på stjälken o hyvla sen ner innerdelen o lägg i en sallad eller frys in till soppa/gryta/paj.
 
Söndag innebär bågskytte hos Bjäre Bågskytte Sällskap. Övade idag på fram-skott. Fyy attans så svårt. Övade även på bakåt skott. Matti utbrast när jag stod med ryggen mot tavlan :-Asså Jaaanet! Va fan håller du på med?!🤣.. De är inte bevandrade i bågskytte till häst inser jag..
 
Morgonritt på Exito. Det gick väldigt bra. Bra=En glad, positiv, häst som visade att han minsann kan bjuda på mer. Tex skänkelvikning i galopp. :- Ok! Sa jag, då testar vi, varsågod! 
Såå nöjd o glad häst. Så nöjd att han svävade fram kändes det som.
Nej, min hand var världelös, min kropp var all over the place, men vad gör det när häst är lyckliga gatan o med otrolig positiv energi tar uppgiften ett snäpp högre..