DKA träning första för året

-Jag ska bara träna detta tillfälle, jag har inte tiden, det kostar, vi har inte möjligheten bla bla tjoflöjt..
 
Blev min trotjänare Chirivel för lektionen. Chirri är en väl utbildad vapenhäst, som gått flera uppvisningar bla i Danmark med Patrik. En hispano, hetsporre o vet var skåpet ska stå. Han börjar bli medelålders, har sina åsikter, klarar 99% av allt du ber honom om, 1% är frigolitljud, då fryser han fast men vem gör inte det av frigolitljud lixom😂. 
Han är en perfekt läromästare. Han håller den farten du tyar med, men den sekunden du sitter där du ska o din kropp säger -NU! Får du en hästspak i aschlet av farten! Det är nästan så du tappar andan, fokuset försvinner, lite som att rycka mattan från fötterna på en. 
Lätt i framdel o helt magiskt frän. Hans kropp börjar bli mindre fördelaktig men han klarar göra trix som få hästar någonsin skulle ens försöka sig på. Hjärnvilja kallas det o ett hjärta av guld. Perfekt skolhäst alltså.
 
Var tillbaks i min stela fisridning ala perfekt lodrät fisförnäm attitydsits.. 
Kämpa för egen bärighet, innerben upp i ytter hand, forma, kämpa. Andningen, kramp! Paus.. vatten.. om igen. Dynamisk ridning är så svårt, det som vi tränar/lär oss som jag saknar utbildning i.
 
Lite övergångar, mina händer händer händer händer.. ojoj.. 
 
Galopp, öka! Nedtagning! Kurva.. öka!! Nedtagning! Mer händer, inte hårdare mer lerkrump som ska formas. Koll på yttersida, hänger för mkt på inner ben i fel tid, mer ytter o sen innerben, inte klämma tandkrämstub! Handen fraaam o forma lerklumpen.. andas..
 
Ökningar distinkta. Ridhuset är 11 meter x 26 meter, du läste rätt! Skräckblandad förtjusning när du gör för dig själv en "max" ökning o kortsidan känns som den flyger in i ditt ansikte. Våga lita på dig själv, var inte passiv!
Säger bara, ska du lära dig våga rida without no fear, är det på så liten yta du töjer no fear-knappen
 
Inga vapen idag. Jag bad om mer dynamiska övningar istället.
 
I galopp in mot Patrik i mitten, där cirkulera en 3 m volt.. fort i galopp, jodå de går med Chirri, Patrik har en 1 m pinne mot solaplexus hela varvet.
 
Eller hur!😂
 
Yttersida
när jag hade fattat det, försvann den i andra varvet
Händer fram o 45 grader
då tappade jag yttersidan
trampa ner iinner stigbygel
försvann händernas riktning o låstes fast igen i armbågarna
centrifugalkraften suger i mig
ytter, händer, tramp
Luuuta in mot mitten-Pang! Chirri kom in o runda fort som vinden
Skräcken! Man kan inte hänga så! Sitt upp! Sitt rakt! Jämn balans!
Men det blir jämn balans om jag är "där"
våga förhelvete Janet!!! Vååga skrek mitt inre
Höjde ilskan inombords, "döda" inkräktare Patrik! Spände ögonen i honom o tänkte faaan ta dig o han får fånga mig om jag åker av!
DÄÄÄÄR satt den!! Braa!! Eller..Äpple!! Kodordet för bra 😂 
 
Tårarna kom.. de rann.. jag var fylld av adrenalin, gått mot mina inte spärrar, senaste året passerade i revy framför mina ögon, Tyr, olyckan, rädslor, ilska, oro välde ut medans lycka o tacksamhet som fylldes på. Det var precis vad min själ behövde för att rensas ut o fyllas på med bättre energier o bilder.
 
Jag bara måste få mer Patrik, mer Chirri, mer träning, mer energier, mer adrenalin. Mer! Som en rus på studs kom beroendet tillbax.
Jag älskar att rida!