Dagens Exito

-Exito! Du har varit superduktig länge nu både psykiskt o tränar på bra fysiskt. Tänkte idag kör vi bara repetition på skolhalt o tramp för hand, ok? Bra gympa för dig..
-Eööhhmm.. jahapp. Jamen visst.. gäsp..rap..flåt.. pfffzzz.. oh.. för mkt gräs i helgen..rep.pipi..tattada? I skon?
 
Slääpa fötter efter sig upp på ridbana
 
-Koom iigeen nu Exito!
-Zuummzumm..mmm va?! Pratade du med mig? Får ta ut gräspropparna ur öronen.. va sa du?
-Kan du röra på fötterna? Är du så trött? 
-aa! Trött e ja!
-Ont, har du ont?
-...aa?!? De har jag nog, nu när du säger de..
-Nääehe de har du inte, jag kände genom dig o du har inte ont..
-Inte lite? Här?! I högra håstråt på örat har jag nog liiite..
-Du, sluta nu..
-A..ehm.. burp.. japp då.. ehm kör vi då..
 
Släääpa fötter..hääänga lamt m huvudet..
 
-Killen.. kan vi få någon känsla här..
-ja..klump..snubbel..ehm.. försöker få rätt här på kroppen.. huvve hit, bog dit.. snubbel.. håll hand still människa!!
-ok.. ok.. klurigt värre.. 
-Tråååkigt..
-Men försök lite till..
 
Huvve i luften! Vädrar! Vaaarning!!
 
-Va ser du? Där är inget, sluta nu du bara tramsar!
- TIIIGÄR!! ANFALL!! FÖRSVAR SPRRIING!!
 
Ryck, slit tygel ur hand, spark i luft 2 mm från mattes rygg..
Fullt sken m tvärstopp i blixtens hastighet!!
 
-Sprrrriiing förihelvete!!! Jorden anfaller! Det brinner! Dom kommer! SPRING!!
vvrrooommm!! bock kast tvärnit!! Skutt skutt
fnork..fnoorkk!! Fffzzzzzz!!!
 
En måttligt road matte i mitten med surminen i högsta hugg..
 
-Trampa inte på tyglarna virrhöna!!!
-Inte då! Håller upp huvve serru väl!! men spriiing männska sprriing!!
-Dubbelsuck för iberiska nerver..
 
Armarna i kors.. väntade..o väntade.. 
 
-Jaja.. spring sönder dina ben..gör du de men skyll inte på mig.. o va du inte såå trött precis?..
 
Tvärnit..
 
-Ehöömm.. nä! Trött?! Jaag?? Aaaldrig!!! Jag är en luuuschitaaanoooo!
 
-Bra! Då jobbar vi! Redo! a va fan bara kör..
-Aaabsolut!! Alltid redo o va faan bara kör!!
 
Ssssiiitt o tramp.. siiitt o tramp tramp!!
smatter i gruset o småsten yrde runt fötterna, svetten lacka, näsborrar stora som tefat, blodådror blottades.. 
 
-Power killen, waoow vilken power!
-Dom kommer!!! Foortarrrääää!!
-Vilka?! Sluta o joobba nu jag veet du kan..
-Åh.. bananskal, hejbaberibba.. schaabla.. so long..Godis!?? Blink blink..smile..
-My Goood för dig..
-Aa!! My God för snygga mig!  
 
 
 
 
 
#1 - - NORRSKEN EMMISH:

vilken rolig bild du bjuder på =)

ha en fortsätt bra måndag
kramizz

Svar: hahah! Som den spillevink han är.. o jag med.. vill jag tro.. Tack :)
Unique