Mors dag

Min dotter, Emma make up artisten, är så underbart rolig tjej! Vi är så lika men ändå inte. Jag är hästtjej o skulle jag inte varit det hade jag nog haft fingrarna i nått annat skitigt o satt mig i syssla dagarna i ända. Kan uppfattas som klumpig o säger oftast vad jag tycker el svarar ärligt på tal.
 
Emma, tittar på youtubeklipp lugnt o skönt nerbäddad i sängen, sminkar sig, klär sig propert o ler allt som oftast. Känd för sin otroligt mjuka personlighet. 
 
I år blir Emma 20 år. Tydligen året då man tar sin mamma på Mors dags firande. 
Märklig känsla när ens lilla lilla snäcka sitter vid ratten o kör! Mitt barn är vuxen nu! Jelp så gammal jag måste va.
 
Vi skulle på överraskning! Jag hade ingen aning om vart resan gick.
 
Emma la fram kläder jag skulle ha o fick en ansikts o hårputs i salongen innan avfärd
 
 
Motorvägen söderut.. 
 
-Emma, var skaaa vi en måndag kl 10?
- Hihi! Ett ställe du aaaldrig skulle åka till själv!
-Ja de e många ställe jag aldrig skulle åka till ens i sällskap😂!
 
- Ska vi till Danmark?
-Neeej!
- Till Väla? Du har bestämt mors dag med mig för att få gå o shoppa själv😂??
-Haha, nej!
-Tropikariet?
-Amen neej!
-vad skulle du aldrig åka o göra själv?
 
Funderar..
 
-Analblekning skulle jag faan aaldrig göra!
Ett vrååålskratt utbrast i bilen o vi nästan smådog en smula av magkramp😂😂😂
 
-Jag har precis gjort det!
-Har du? Ja, då e de varken Tropikariet eller analblekning .. ooo då garva vi oss sönder o samman igen!
 
När bilen svängde av mot rondellen på Väla kom jag på vad det var.
 
Det finns en butik på Väl som heter Hunkemöller. Där finns damunderkläder/bikini o man får asbra service på att mäta ut sin byst storlek för rätt size av BHar. Tydligen har man inte samma BH storlek i alla modeller. Som du nog förstår är det iiinte min spetskomp att handla fancy underkläder som sen ska försöka överleva stalletsvett o höstick, ständigt skitiga fingrar på banden o syppaknäppta i ryggen.
 
Det blev tre nya underverk. En vardags som får stå ut med lite hårdare tag o två medeltåliga. Mkt nöjd! O det är verkligen sant som jag hört, med snygga underkläder känner man sig urflott!
 
Emma hade helt rätt. Jag hade aldrig tagit mig tiden till detta själv. 
 
Men asså! Omklädningsrum o dess ljus! Kom i hjälp mig försvinna säger jag bara. Dra mig baklänges så skabbig man ser ut i det ljuset😱. Huden hänger, rynkorna stora som Grand C, gäddhänget dallrar. Man inser verkligen att man varit frånvarande i 20 år mentalt men kroppen levt vidare.
 
Självklart fick jag lunch oxå, räksallad med lingondricka. 
 
 
Stefan frågade om jag var nöjd med upplevelsen. 
-Absolut! Superkul o mysigt! Men du! Lova mig en sak. Gör aldrig ett omklädningsrum till mig eller än värre fixa sånna lampor.
-Ah! Tack för du sa de, tänkte precis nu när vi är klara med hästgympa avdelningen i garaget kanske du ville ha ett omklädningsrum, hört man blir så snygg i sånt ljus...
 
Tack älskade barn för överraskningen o att du ville tillbringa dagen med mig ❤️
 
Måndag är hästarnas vilodag. Jag passade på att vila resten av dagen. Huvudet är framme på helgen.
 
 
Idag tisdag står det packning o genomgång på listan. Matlista ska skrivas. Uffe ska linas o Exito ska få bekanta sig med cykeln.
 
Men först ett sjukhusbesök.