Halv storm ute som inne

De va ju alldeles vad det blåser ute o gjort precis hela dagen. Blåst är att va snål, de lutar över allt i träden o rycker i husknutarna så vill nog mer ha det till halv storm.
 
Jag som ska ta det lugnt.. ehm.. Gör ju inte som jag vet jag bör om jag ska va hel till helgen.
 
Vad sägs om att städat badrummet innan klockan slagit 07.53 sådär en onsdags morgon?
 
Tvångssitta i soffan men wifit hade gått o lagt sig. Gah! Boring!
 
Innan klocka slog 14.00 hade jag varit nere i byn för pakethämtning o bollplankat med Emma om företaget, samtidigt som jag kastade ihop två bröd, 25 morotsmuffins, 15 kokostoppar med mandel o en chokladrulltårta med banangrädde o röda vinbär (som jag trodde var lingon😂)
Självklart allt mjölk-mjöl-soja-jäst-vitt socker fritt!
 
 
En kort paus sen gick jag ut för att börja resepackande samtidigt som Åsa kom med ekologiskt lammkött direkt från Bassholma slakteri. 
 
 
Paus nu då? Nä då kom familjen hem plus bonusflicka för dagen lilla Ebba 4 år som Emma tar hand om ibland.
 
Fish nuggets hemmagjorda med nytt recept för dagen: vit torsk, salt, vitpeppar, dill massa dill, ägg, mandel, palsternacka, en svätt majsena o en skvätt Lailas gula. Hopp i mixern! Två teskedar formar nuggets, vänds i glutenfri ströbröd o sesamfrö, steks i kokosfett eller olja. Äts med remoulad o hamburgerdressing, jooo funkar skitbra! Sötpotatismos eller ännu enklare som idag, kokt blomkål till.
 
Nya receptet blev godkänt. Nu ska jag bara komma ihåg det.
 
Exito vibba o kort skritts. På lina i trav för att stämma av. Gick väl ok men efter några minuter flibbar han ju heeelt o blir rädd för blad nr 23 på buske 13 syd sydväst om första granen till babord sida.. suck.. en knyck i bäcken o bakben tappas. 
 
MD Kleen kommer i morgon för återbesök.
 
Uffe tog jag oxå på lina i gräshagen. Ooorkade bara inte sätta på bootsen ikväll. Han tvärvägrar att trava över stockar, än mindre bommar så vi övade på det helt enkelt. Kommando som fram, lugn, över nöttes in o han verkade med på noterna trots allt.
 
Man kan väl säga dagen har varit stormig ute som inne. Det blåser i kupan med av aktiviteter.
 
Att man alltid gör samma idioti. Jag skulle ju va lugn.. vila.. Det blir mkt input o intryck i helgen. Men de vill inte hjärnan begripa. Den e blåst kan man säga.. eller storm.. En Gudrun där inne. Ska jag säga nästa gång man e knäpp mot sig själv-Nu har fan Gudrun vatt framme igen!
 
I morgon fasta, Exito ska få behandling o Uffe ridas. Mina kläder ska packas inför helgen.
 
Gudrun! Gudrun!
 
 
.