Norah träning

 
I väntan på att Norah skulle komma, harvade Simon ridbana o vi vibbade, gick lite på skrittis för att sen ta en 20 min skogspromenad. Lite gott i magen behövdes. Så klart sträcka på halsen o slå på stortrumman behövdes oxå övas på.  
 
Frågan vad vi ville öva på är i vanliga fall svår att svara på.  Men för en gångs skull visste jag svaret (min fråga). Hur tar vi oss vidare från skolhalt o framåt i rörelse med bakbensaktivitet o hjälper honom att träna upp bålen så den blir stark igen o inte vill falla tbx i rotation?
 
Norah är fantastiskt duktig på att inte ge instruktioner hela tiden utan man får visa var man är just nu, basic, sen korta instruktioner o så får man försöka testa sig fram. När man testat o hon ser man inte riktigt får kläm kommer en enkel instruktion o sen försöker man igen. Det krävs ett högt egetintresse o ha suget att göra om göra om o göra om.
 
Norah passar mig riktigt bra just nu att träna för. Hon är så kul o säger :
- o så bara sätt honom där..
o jag bara:-va? Hur dåå? 
-Tja! Testa! Tro på dig själv!
 
Blev nästan tårögd. Det var det bästa någon sagt till mig på länge.. Tro på dig själv..
 
Exito var en stjärna. Helt otroligt fantastiskt duktig! Han visade allt han kunde. Arbetsvillig till 1000. Så kul det var. 
Vi övade på öppnor o slutor för hand, att växla mellan i ett flow lixom, var jag skulle befinna mig. Vi testade så fram o back fanns, vi visade såklart hur bra vi kunde göra skolhalten o sen att vi kan vifta på frambenen😂. Detta knöts ihop med att testa lite tramp vilket Exito hellre ställde sig men några tramp blev riktigt jefla bra. 
 
Visade att vi inte riktigt har kontroll i longering (Exito vill helst göra kovändningar) men gick ok. Från där göra öppna rörelse men va 2-3 m från o göra halt o sätta honom, utan att röra honom. 
-Bara gör det! 
-?!??&&kr??🤔
-Tro på dig själv!
 
Exito var helt toppad att få va i centrum! Sååå nöjd. Det var inte han som inte visste, han visste precis. Det var jag som inte hängde med.
Ett sånt kraftpaket han är. Vilken lycka att se honom.
 
Nu ikväll hängde han som en åsna igen, sååå trött.. med all rätt. 
 
Uffes framben fanns ingen svullnad men liten reaktion vid palpulation. Ingen smärta bogar el länd idag. Vad han än gjort är det inget gammalt eller katastrof men kommer inte ridas på några v för att minimera skaderisken. 
 
Vibbad o kylt benet. I morgon blire pharmalighten. 
 
Simon o Stefan gjorde klart boxarna ikväll. Gummimattorna lades in o såå braa det blev.
 
 
Nu kan kusarna slippa kall o hård betong när rena spånen flyttar sig.
 
I morgon kontorsjobb igen med bästa chefen ever❤️
 
Stylebyschatz.com