Helt vanlig onsdag

Mitt i veckan fast för oss är det massa som eg ska fixas, men.. vi börjar få tjing på det här med att packa för resa/ta med eget, så det lixom bara sker.
 
Vi har hållt på en överraskning till Emma i flera veckors tid. Vi skulle inte berätta vad det var, bara att hon skulle få åka på en resa. Det har varit sååå nära att vi försagt oss men vi har lyckats knipa käft... tills idag.. O vem kunde inte hålla klaffen.. jo självaste yberplaneraren Janet... 
 
- Vilken bil är nu enklast att köra med i Stockholm tror du hjärtat?
 
En sån där pinsam tystnad infann sig där allt stannar upp i köket. Jag tittar på Stefan som än inte insett vad som hänt. Emma tittar på oss o gapar, Simon tittar förvånat o undrar va fan hände där??
 
Så var de ute i luften! ahahhah! Snacka om att spoila en plan in i det sista! Suck för mig
 
Jaja.. En trevlig resa väntar med massa shopping, besök o förhoppningsvis massa skratta o ny energi.
Jag ska va hemma o ta hand om djuren. Passa på att vila lite.. får vi hoppas.. Jag är en omöjlig prick på just vila. 
 
I morse var jag så trött när jag vaknade att jag inte visste vilken del som var fram eller bak. Försökte gå ut o rida. Blev Exito på morgonen, ska bara göras lugna skrittövningar. Trodde jag.. Att jag aldrig lär mig med denna kuse. Han var så villig att han gjorde allt o lite till på samma stund. Det var bara o säga, bra bra! duktigt men du, vi skulle bar.. ok, jaa! braa killen! Bock bock, hopp, samla, vikt bak, fram bock..Men du, vi ska bara vara heeelt rak helt lug... bock, vänd.. ok.. tack.. ehm.. ja.. vi är väl klara där då..
-Neej! Redan klara???
 
Var bara tvungen att gå in för en kopp te innan jag skulle ta Uffe. Såg fikonmarmeladen. Socker.. jag bara måste ha liiite socker, jag tror jag står o somnar annars.
 
Två majsknäcke senare med knappt en halv matsked fikonmarmelad, skuttade jag glatt ut i stallet, kvittrandes som en lite fågel. Sadlade på Uffe så lätt o hopp i form Kalle så var vi i färd med självaste ridningen, så lätt som glass i solsken..
Jag är fortfarande hög.. Undrar hur många som går runt o är höga hela dagarna på socker? Jag börjar misstänka att tempot i vårt samhälle troligen hade varit en smula.. eller.. ganska mkt är nog rättare sagt.. lugnare om allt vitt socker försvunnit från denna planet. Kanske inte jag som är för trött, det kanske är så att alla andra är höga o har ett tempo som inte är rimligt.
 
Uffe skötte sig som en klippa, som alltid. Vi testade lite övningar som vi gjorde med Norah o jag utvecklade de lite till. 
Jag försökte mig på lite passage igen. Känner att han vet precis men det är idioten på ryggen som inte reder ut det. Han har helt rätt. Det är så över min kunskapsbank o jag har på inget sätt deklarerat att jag kan det heller. 
 
Jag bestämde mig därför att granska nätet i textform först. Det måste finnas en text om hjälpgivning o rörelsemönster o beskrivning av känsla, för att få till det. Dee vaaa då ääänte mkt jag fick fram.. 
Testade i filmform. Nä! Inte där heller.. men hallå!! Är det bara jag som undrar??? Varför finns det inte text o film på sånt? Så paff jag blev... 
 
Uffe verkar funka med sina galoppskor. Försöker känna efter svullnader o annat, tja, nä, jag kan inte känna något extra märkvärdigt. Han får ha dessa tills vidare så får vi se sen hur vi ska göra.
 
Sopat av bågskytteavdelningen oxå inför säsongen. OJ vad här ska skjutas! Är det någon som är sugen på att vara med, bara hojta! Det är så otroligt roligt o något jag kommer fortsätta med i framtiden för det ger mig fantastisk tillfredsställelse, både med o utan häst.
 
Simon har lukat helt färdigt på hela gården. Vilken klippa han är o som han utvecklats. Helt själv tar han bra ansvar för en uppgift o slutför den med bravur! Denna kille kommer att gå långt med rätt inställning. Att ha autsimspektra innebär inte att man behöver sitta o glo ut genom fönstret. Det är en begåvning som vi andra inte har, den ska bara kanalyseras. De behöver ibland mer hjälp med det som vi andra tycker är enkelt, men har lätt för allt som vi andra tycker är svårt. Därför tycker jag Simon gör ett hästjobb i sin utveckling o han tar eget ansvar för den oxå. Vi finns bara där som stöttare o försöker finna uppgifter som kan leda till förenkling i framtiden. 
Nästa vecka väntar stallstäd o salta hela gården. En stor uppgift.
 
Varje kväll försöker jag bjuda familjen på något gott efter kvällsmaten. Idag blev det hasselnötskaka. Självklart gluten-mjölk-soja-vitt socker fri. Rostade hasselnötter i ugn, skalades, i mixer, mixas till vätska, honung, mörk choklad m stevia, ägg o klickas ut på en plåt. Blev mer än godkänt till ungspannkakan med rårörda lingon från Norrlandsskogarna.
 
På måndag börjar en ny del i mitt liv :)...
Mitt nygamla jobb behöver mig..dvs min dotters företag. Med glädje ser vi hur fort företaget utvecklas. Det går i en sån rasande takt att hon inte kan rodda i allt själv längre. På ett år som hon arbetat på helttid med sitt eget företag har det för det första gått med vinst, för det andra är det så högt tryck på förfrågningar om hennes tjänst att det är omöjligt att hinna ikapp själv. Så.. mamma går in o assisterar.. Fast vi har bestämt, att jag inte är mamma när jag är på arbetet. Jag är en kollega.. Glöm inte det nu..
 
Style by Schatz heter företaget för dig som missat det! Det ligger så många jobb klara o halvfärdiga som vi inte kan berätta, tex ett väldigt känt klädmärke inom en stor sport i Sverige där Emma varit medverkande. Midsommar dag är hon huvudanvsvarig för ett kändisbröllop någonstans i Sverige som vi inte heller kan prata om. Ett sköldsmärke i Sverige som gjorts om i modern tappning hoppas vi ska komma till visning snart. Massa massa mer finns...
 
Men vi kan berätta att ett av Emmas arbete finns på bussarna i Landskrona för Landskrona hem, det var lite kul att se! 
 
Mer finner du på hemsidan på länken ovan eller gå in på hennes facebooksida 
 
Jag hoppas hon ska få så mkt tid över när jag går in o hjälper henne att hon ska kunna ta fram en av våra planer sen 1.5 år tillbaka som bara ligger o väntar på utveckling. Om så är fallet, ska du få veta först av alla.
 
Det finns en filur i familjen som behöver hjälp med klädpackning. Män.. dessa män..