Vad är det för en dag?

Mina två hjärnceller har bråkat en tid...
-Du har inte gjort morgongympa på ett tag?! 
-NÄ!
-Varför inte?!
-För jag inte villllll!!!!
-Men du måste om du ska må ok?!
-NÄ!! jag måste ingenting!!
 
Idag var jag den vuxna, så morgonen fick sin gympa! HA!! JAG VANN!!
 
 
Vad är det för en dag i dag då? Det är bästa mannens födelsedag <3
 
Emma var inte sugen på att gå upp kl 05.00 för att sjunga en torsdag, så vi körde hurra hurra hurra hurra redan i gårkväll till maten inkl paketöppning.
 
Det var komiskt när vi skulle handla presenter att jag dör en smula inombords! 
 
Åker med Emma för att besiktiga bilen en förmiddag. Tänker att vi ska ju bara besiktiga, behövs ju inget fancy i klädväg. Har mitt bambu underställ och drar skalbyxa inkl en ren lite finare Covaliero jacka utanpå och salomonkängor... 
 
När vi var klara där, kom vi ju på att vi måste köpa present till feffelullet.. Vi drar Väla säger Emma. Kl var bara 9.30 så vi brände ner till Väla. 
Kommer först fram till Dressman, hepp! här går vi in! Men vad köpa? Det slutar iaf med att vi köpt nästan samma kläder som expediten snygg Micke hade på sig, dvs ljusa byxor vilket är komik på hög nivå, köpa ljusa byxor till en man som Stefan (skitgrisen nr 1) En denim-isch skjorta blev det oxå. Stl då? Tja, snygg Micke var väldigt mycket längre och hade 31/32 i bralla så det tog jag oxå såklart (det sitter väl i storleken?) mot Emmas protester i högan sky! Tight skulle de va! Mega tight.. mums.. Ja! Nu fyller han 35 år och det får vara slut på slitna Harley Davidson ala lastgamla, skinnjackor och säckig röv, punkt på den! Så jag glatt utbrister till snygg Mickes expeditväninna with no name- Ja! Nu vill jag min man ska få en ny stiiiil! Hon ler så vackert med en tvist på ögat.. Japp frun har talat..punkt på den...
 
När jag kliver ur affären, glad i hågen, supernöjd... tittar ner på påsen.. stannar ögonen på mina skalbyxor med lätt bruna ränder efter ett hästtäcke för några dagar sen, min Covaliero häst-jacka, mitt otvättade ansikte och håret som inte sett en borste sen julas uppfäst i en halvsliten toffs.. 
 
Japp... ehmmmm... ny stil va de ja... vyssel vyssel! say no more just walk away.... 
 
 
GRATTIS min älskade man! Det är du som gör dagen, det är du som ler, det är du som alltid säger-Det löser vi! Älskar dig till månen och hem igen, 700 varv till.. <3