Snö, vind och kyla, höga berg och.. var fan e solen?

Ja de kan man ju undra! VAD hände med våren som besökte oss igår? Seriöst? Vem skojar med oss? fhnööö när man gick upp i natt.. Jiiiisses.. trippel saltomotal baklänges- suckelisucksuck...Hästarnas min när de gick ur stallet kl 06.15.. -what??!!
 
Det börjar kännas på att beslut måste fattas, gnager i mig och gör mig mentalt ofokuserad. Vi har ju vetat detta länge nu, men alltid lika jobbigt. Speciellt i en sån här situation. Hur kunde de gå så illa? En av hästarna talar om att han inte vill mer, vi måste ta hänsyn till det. 
 
Så fokus finns inte riktigt på att rida eller träna utan varje dag är att njuta av det som går att njuta av, tacka för det vi har och gråta färdigt.
 
Så gårdagen tillbringades med att leka lite med Uffe. Inget speciellt krav utan bara gå tillbaka till min grund och jobba på kontakten han och mig. En soptunna och en stol fick tjänstgöra som pelare.. Efter ett tag blir det ju så otroligt Ivan Båring så vi tog fram lansen. Den lekte vi ju med häromdagen så den fanns med i Uffes paragrafbok. Jag funderar mkt på hur man ska kunna kompensera för den vikt som blir när man har ett vapen i hand.. hmmm.. Så satt och kände på det. Min fantastiska vän Anna som är Feldekraispedagog (du finner henne här) ska hjälpa mig framöver i detta ärende men fram tills dess ska jag försöka notera vad som händer i kroppen och hur allt förändrar sin position. Detta är kanske inte så viktigt för de som har friska kroppar, men för mig är det av största vikt att jag rider fullständigt medvetet om det ens ska vara möjligt för minimalt slitage.
 
Jag testade lansen på först höger sida, gick så himla fint. Svinga runt, kastar fram, asa mark, högt och lågt.. Duktig Uffe.. Testade vänster sida, ah! nått blir tokigt i min kropp.. ok,, kolla av, fundera, testa, hmm.. vad svarar hans kropp om jag flyttar mitt sittben längre fram, vinklar min tygelhand, tar in armbågen, slappnar av i låret för att länga det men har inre stabilitet, var pekar min häl, min midja och bål var är det spänt och var är det slappt.. Efter ett tag gick det bättre men det var svårt för mig.. Men Uffe fixade lansen även på vänster sida.. check..
 
Skritt, trav och galopp med lans- check!
 
Utan att tänka mig för.. för i min människovärld.. så där enspåriga som vi människor är.. fixar han ju detta nu...så la jag lansen diagonalt.. i galopp så klart för varför testa i lägre hastighet innan? diagonaaaalt! 
 
TVÄRNIT! KAST MED LITEN UFFE SNABBT 160 GRADER SYDÖST,  FULL GAS FRAM!... 
 
No comments.. 
 
Kom upp ett otroligt roligt minne på Facebook i morse. En incident från när jag gick Lindahs kurser och hade Tyr med Nikki i skogen. Så här kunde det se ut med de två busarna samtidigt som man försökte träna sig självt. Saknad tid, verkligen. Du kan läsa texten här
 
I morgon hoppas jag kunna åka till Olofström och Lyckans Gård för att se Arne Koets hålla lektioner. Vi håller tummarna att vädret håller sig stabilt så vi kan komma iväg. Tror det kan bli en bra boost i kroppen. Att få nörda lite.
 
På tal om att nörda lite lyssnade jag på ett poddavsnitt med Lisen och Peter Markne. Det här tycker jag du ska lyssna på. Även om de pratar om Elitsatsande nu så går det verkligen att översätta till alla typer av ryttare.. eller för den delen oavsett vad du finner lycka i. Att nörda är viktigt, att lyssna, att planlägga, precis allt det de pratar om har man nytta av.
 
Att satsa på ridningen heter avsnittet, lyssna!
 
Pharmalighen är fullständigt lagad! Tjohooo! Nu är matte superglad!