Starten på upprensning

Stefan började 06.30 med att gräva sista sträckan mot huset, lägga ner tre rör i backen.  
Gropen är 60 cm djup, 100cm bred o 40 m? Lång.. massa massor blire..
 
 
Emma är inte bara makeup artist. Den tjejen, vid lediga dagar jobbar även som anläggare i Stefans team på AKEA. Den tjejen kan verkligen gå från glamour till jordnära, bara älskar henne!!
Emma hjälper stefan att lägga rören o håller rören när massor fylls på. Behövs det skyfflas lite gör hon även det.
 
Det är eftermiddag nu o det är snart på sluttampen.
 
 
Stora stenarna som grävts upp lägger man inte tillbaka. Man lägger typ sand istället. Stenarna kan ta sönder rören eller böja rören så det sen inte går att blåsa genom rören. All den massa till vä i bild på översta bilden lastar han på lastbilen m kranen o kör bort.
Nya massan ska stampas (packas med en maskin som hårt stampar/packar marken) sen singel på igen. Gamla singel ligger till sidan o ny singel i bunke precis vid garaget o vid stallet ligger en bunke.
 
 
Man inser hur mkt maskiner o kontaker som behövs för att saker ska va möjligt att genomföra. Även egen vilja o ett jävla anamma.
 
Mitt jävla anamma har bytts ut med diskbråckssmärta from hell igen. Varit helt bra sen jag gick 10 ggr på akupunktur o gjort min gympa dagligen. Hela sommaren har jag slarvat m gympan, även suttit m benen i kors som Ming förbjöd mig, kontorsstolen är den största boven den knäcker min rygg rejält o nu 10 timmar om inte mer sittandes i bil o hirka åkerlapp. Där small det... pharmalighten går röd kan jag lova men inser att det nog är lika bra o boka ny akupunkturtid. Skit o mög..
 
Ullared står på listan i morgon.. 
Nya skor då mina som badar förjämnan släppt i allt lim i tån o läcker som ett soll
Ny hjälm då Exito puttade ner min i betonggolvet dagen efter jag varit på Hööks m Mix.. suck
Biotin o Magnesium till killarna
Wetrap i mängd då jag tagit slut på killarnas till mitt knä, min armbåge, mina handleder.. sönder? Nähää!!
Vad mer? Regntäckena har varit så dåliga senaste åren så föredrar faktiskt Biltemas, fast Exito behöver ett m hals, kanske får titta på ett till honom
 
Massa grubbel inför hösten..
Ska jag boka mig på lektioner hos DKA igen i höst?
Hur bra kommer hästarna att va i höst o var måste jag börja om?
Hur bra kondis har hästarna egentligen?
Ska Uffe va helt skolös ett tag eller dra dit alusko direkt?
Ska jag kämpa vidare m Exito o ha honom barfota fram eftersom han verkar ha mindre problem utan skor på framtassarna, men mer spänningar i bogarna eftersom han blir överansträngd av att hänga på bogarna som de flesta gör utan skor fram (o framför allt om de är vana vid att ha skor) Eller ska Exito testa aluskor igen o riskera samma smärta om jag har otur? För tidigt att testa eller inte alls testa? Vad kan gå förlorat o kan vi "vinna"?
Ska jag boka ny tid hos Vetr Ylva för ny kontroll så jag vet var vi står då han inte känns helt 100 samtidigt känns han inte super dålig?
Är det ens lönt att tänka på att fortsätta träna för Norah i höst utan satsa på att komma i fas igen?
Är det lönt att fortsätta utvärdera Exito om han kan bli ridhäst eller bara trick/promenadhäst? Det sistnämnda verkar han fixa så länge han får hjälp, eller jag ska bestämma mig för om han ska säljas som sistnämnda eller jag kan nöja mig med att ge honom det själv? Jag vet jag sa att jag skulle själv göra det men... jag vet inte... kan inte förlika mig med det riktigt, är ju inte min grej o jag vet att min tid att rida är nuuuu!! Min kropp blir sämre för varje år o jag behöver en färdig häst nuuu! Om jag ska få en chans att uppleva annan ridning än det jag gjort i 24 år med Isisarna. Mitt samveten krigar mot förståndet. Jag står inte ut!!!
 
Så mkt att lösa... ensam som vanligt.. jag skulle behövt en egen Janet att bollplanka med..