Man vill ju bara....

Ja det är mycket man vill.. och inte vill..
 
Jag vill det ska va sol...
Jag vill det ska va lättare att äta mat ute på restaurang
Jag vill slippa getingar inomhus
 
Jag vill min häst ska må bättre
Jag vill bli en bättre ryttare
Jag vill ha energi att göra allt jag vill
 
Sen finns det annat man inte vill.. som man gör ändå
 
Tex
Skriva fel namn på en kund i ett mail bara så där, VILL MAN INTE MEN GÖR DET TROTS ALLT väldigt snarlikt namn men ändå.. Varpå kund svarar att hen heter faktiskt inte så o ifrågasätter om mailet var till hen.. Man vill ju bara sjunka genom jorden o dö en smula, samtidigt blir jag så full i skratt. Janet har jag aldrig hetat i mångas närvaro, det är allt från Jeanette, till Jane o utal som Schaaanet, sjanette, jeinet, jennet ja lek med fantasin. Än så länge på 43 år har jag inte blivit arg eller stött.
 
Emmas efternamn .. Schatz.. hur många olika stavningar o uttal finns det på de kan du tänka dig? 
 
Nädå det är bara att be om ursäkt o krypa längst golvlisten. fast på insida skrattar jag åt min fadäs, men var är humorn i vårt avlånga land...
 
Emma är på uppdrag för ett familjeföretag som heter Alice Dot. Ett familjeföretag, supertrevligt att arbeta med, en fotograf som är lätt att arbeta med och en dansk modell med en fantastisk personlighet. Två goa dagar och jag håller ställningar på kontoret.... eller.. ja.. hahahh!! skriver fel o så.. Jag dööör av skratt!!
 
Det ösregnade i morse, fick bli en innedag med hästarna. 
 
Uffe är rejält svullen i frambenen efter deras hagrace o han sprang i från sina framskor. Tagit rejält på senorna. Inte bra alls. Jag kan inte mer göra än att kyla med vatten o kylspray, vibba extremt lite, man ska va försiktig när det är svullnader så tätt inpå, men däremot pharmalighta. Uffe är medelålders nu, så muskler blir stela o ryggen stelnar till när han inte rids, så lite kiropraktik o uppmjukande i stallgången behövs. Jag kommer låta han vara utan skor resten av året, eftersom han är så svullen ser jag inte att han går att rida de närsta 3 månaderna ändå. Har ringt Dorthe som är duktig på barfota hästar. Jag är inte alls insatt i barfota världen o tror inte på det för hästar som ska ridas. Men som med allt annat är jag nyfiken. Uffe vill ju inte ha skor så... jag ger det en chans. Känns det som hon har något vettigt att komma med för hans del o vi kan få honom att trivas så varför inte o han går ju ändå inte att rida pga svullnaden så varför ha skor då lixom. Jag börjar ju få tjing på bootsen nu. Ja jäkla skit att det blev så illa för hans framben men jag kan inget göra mer än vad jag gör. Märkligt nog klarade Exito sig !!??! Asså denna upponervärda värld.. 
 
Exito fick gå lite skrittis, lite i backe. Sänkte hastigheten till smygfart o hoj va det var svårt. Hans högra hov börjar vrida sig allt mer, vet inte vad vi ska göra åt det riktigt. Väntar på svar från veterinären. Lite kort vibban också. Så körde vi vår gympa oxå samtidigt som han vibba. Asså de där var märligt. Stå på tre ben o det jag lyfter upp, lyfter jag i olika vinklar. Man ser direkt att det är hö diagonalen som är svårast för honom, ooo så vingligt. Sen bad jag honom flytta bak vikten oxå  o det var riktigt bra. Det finns en spänning i hö höft/lår men denna övning på vibban fick spänningen att lätta faktiskt. Ja, ibland önskar man att man hade mer kunskap om mycket. 
Eftersom vi kör systemet, samma olivträd-samma övning, gick vi till conteinern o körde övningen " sitt på häcken ordentligt" vilket han gjorde så långt ner att jag trodde fjädern i baken skulle explodera. Överlinjen sträcktes  ut ordentligt o en vansinnigt nöjd Exito.
 
Nu ska jag jobba vidare med fler mail.. o hoppas jag inte skriver fler namnmissar.. hahahahhah!!!