Energi?

Energi i min kropp är som vatten. Den kan fyllas på o tömmas ut, den kan bli elektrisk, vild, kontrollerad, stor, liten, utsvulten. Den kan brännas, smärta, va lätt som moln o tung som bly. Jag kan tappa helt kontrollen över den o jag kan medvetet rikta den åt det håll jag vill.
 
Idag är min energi utrunnen ur fingrarna o ligger under röda markering, alltså varning! Dags o dra i handbromsen.
 
Trots uttömd på energi (vågligt) lastade jag Exito o körde till en vän för att hjälpa till med att börja styrketräna en häst som oxå har div fysiska skador i sin kropp, som Exito. 
 
Exitos första gång borta att visa vad han lärt sig. Herre min skapare vad han är snabb! Skarp! Het! Villig! Oboj vilken energi! elektrisk delux men kontrollerad waow! O han tom klarade att jag förde en konversation samtidigt som han visade sin talang, stort för honom. Han kunde även släppa helt o bara stå för att direkt koppla upp o starta jetmotorn. Inget tjaffs, inget bråk, inget.. sååå stolt över honom! Vilken utveckling! Tårar av lycka
 
Exitos framsteg fyllde mig med energi till över rödmarkering.
 
Min väns häst startade vi upp. Denna häst är ybersmart, jiiisses! På 15 min hade jag planterat samma mängd uppgifter som det tog 3 v för Exito att lära sig. Häst krävde fullt fokus, hög energi av mig. Häst i sig är extrovert o tar gärna bort sig själv från människans energi/kopplar ur sig/tappar fokus snabbt.
 
Energi... hur förklarar man energi för någon som inte har det i kroppen eller är medveten om sen energi? 
Hur förklarar man hur energi kan fyllas på eller dräneras?
Är energi olika i olika kroppar o vad kan det bero på?
Kan en annan individ känna sig krängt över någon annans energi/påhoppad? 
 
Upptäckt energi är en nyckel som saknas hos många.  Eller.. kanske inte saknas men kan inte justeras..eller riktas medvetet. Hur lär man sig det?
 
Soffhäng o maraton i soffsov, Tvn visar På Spåret med familjen.  Våfflorna med Matsmart grädde är intagen. Niklas Strömstedt sjunger. Filt, skratt, majspopps.. underbara energier. Älskade familj❤️