Blåa skor

Känner mig nästan blå i huvudet av dessa veckor. Vilket tempo. Mkt blivit gjort men lika mkt kvarstår.
 
Städning av hela huset väntar... öhmm., jag tror jag insjuknade i pesten precis😂. Tvättstugan en omgång till. I regn o rusk har det asats.. garaget, milde tid.. sen måste vi lyfta ut gummimattorna igen ur boxarna, en flopp i vårt stall.. man blir matt av bara tanken att få ut dom igen.
 
Uffe ganska svullen fortfarande i sina stackars framben efter racet i hagen. Har man en bra grund men även bra styrka o tränad häst händer sällan sånt här men Uffe är inte den som fysiskt prioriterats utan han har behövt jobbats mentalt. Exito däremot som är den ledklena efter olyckan har under 1 års tid tränat grundligt för led/senor o fick inga svitor alls efter racet. Du ser, håll din häst vid bra grund, vid bra styrka o väl tränad så slipper man sånt här. Biter en i häcken o nu fick jag det. Jaa.. det är bara o va ärlig mot sig själv, så är det. 
 
En 2 km tur m Exito, samma väg går vi o gör samma övningar. Just nu håller jag bara koll på om värmen kommer tillbax, om svullnad blir mer eller mindre, om spänningar i muskler blir mer/mindre/byter plats. Än så länge ser det ganska ok ut. Snart kan jag säga om vi klarat platån. 
 
Gummitofflorna fram verkar funka för honom. Har även börjat vibba honom med de på för o se om det gör skillnad. 
 
Såå mkt att utvärdera o kräver fokus delux.
 
Jag gillar att sitta upp på en glad Exito, det är verkligen morgonens höjdpunkt men saknar att träna. Att träna är en färskvara. Vet inte hur jag ska hålla mig up-to-date i kroppen... såg hur mkt räkningar vi har efter allt vi snickrat, målat o fixat så att träna på DKA i höst är inte att tänka på ekonomiskt. Så då behövde inte jag fatta det beslutet, det gjorde ekonomin åt mig..