Aj sörvavjd

Kroppen var inte alls med mig i morse. Helt knäckt. Norah kommer juhe! Hur ska jag klara det?? Vägrar avboka! Vääägrarr! Om jag så ska stupa mitt i passet, jag skiter i vilket asså.. jag pallar bara inte ge upp! 
 
Morgon i stallet o de va trögt.. fyy asså.
 
Kommer in., Stefan städar badrummet till Brucan. Då brast det. Jag börjar stortjuta! 
-Men hjärtat vad gråter du för?! Ä du lessen??
- Nää! Snyft! bara så lycklig att du städar badrummet.,
 
Hur trött är man på en skala då??? Haha!!
 
Ska kolla upp om jag är histaminöverkänslig. Börjar misstänka det är ngt mer än bara ren trötthet. 
Tog immodium o novalucid o på 45 min var jag mig själv igen... skumt..
 
Efter några timmars extra sömn var det dags igen.
 
Exito förbereddes med vibb, laser o rörelseövningar
 
-Stör mig inte.. jag myser....
 
 
O vilket pass det blev för Norah. Hon ä så rolig! Hon säger bara:
-Bara gör det!
Herre Gud! Vad är det jag ska göra? 😂😂 sitter mest som ett fån tycker jag o allt i sitslära är fan som utfluget just den timmen, heelt utfluget ur skallen o man gör precis allt man inte ska göra. Typ klämma m skänklarna, sitta snett, glipa m knäna, ja jisses..suck för mig..
 
Men Exito var lysande. Trampet som vi övat på sen sist smackade han upp direkt. Skolhalten check.
 
 
Jahepp.. inge bra foto men bevis vi tränat.. skit så svårt..
 
 
Jag satt upp.. Han krummade o småsparkade mot skänkel
- Va ä de hjärtat?? Ont? Fluga?
 
Jätte ilsk o hård.. jaja fokusera på jobb o avbryt inte än tänkte jag..
Jodå.. När vi kom till samma olivträd (eller samma stolpe där vi startar övn trampa) så trampade han järnet så gruset rök o vi tappade hakan! Han lixom bara laddade lite innan.. sånt får man räkna med om man har en Exito-häst.,
 
Vi testade öppna-sluta i vartannat steg. Det gick undan. Ant han el jag hade svårt för hö-slutan men för övrigt är jag sjukt imponerad då vi började förra veckan med att flytta kroppen, annars ridit rakt. 
Trav-Halt-backa-trav körde vi. Han går inte fram till handen så min nästa månad är första prio att träna in handen en gång för alla. Tror det får bli lite kurs hos Lindah igen i vinter med fokus på händerna (som är mitt nästa steg i Logisk Ridning.
Skolhalten o fram i tramp klarade han finfint, sjuk känsla, så coolt!!
 
Sen volt med öppna inkl sluta/tagen bak ..ooooo sen lixom bara fatta galopp o rida genom volten. Den lätte, -Bara gör det! Hör jag Norah peppa på.. Asså whaaaa...?! Ehm var e jag? Var e han?' Exito låser sig, hö höft knixar till men styr upp sig, o nu? Ae, vi tar det i trav o då funkade det. 
När Exito vet vad som krävs kommer han göra det galant men det är överkurs för oss än.
 
Jag verkligen gillar Norah som trycker pressar min gräns så till det yttersta. Jag skrattar o trevar, hon kommer med trygghet o energi framåt.
 
Tack Norah!
 
Tack Mia min kära vän som alltid tror på mig. Dina ord gör mig alltid glad, jag vågar lite till bara av att veta du tror på mig.
 
Stefan, jag älskar dig! Tack för du sparade min energi idag❤️ O tack för du hämtade hem spånvagnen o körde punka😂
 
Kvällen bjöd på dusch o choklad doppade hemmapoppade popcorn. Chokladdippen bestod av dadlar, kokosolja o kakao.. undrar om något av det innehåller mkt Histamin?